کی‌روش تا کی پای علیرضا حقیقی نا‌آماده می‌ایستد؟

معمای شماره یک

قدرت‌نمایی جوانان و به واقع نسل جدید تیم ملی ایران برابر ترکمنستان به همان اندازه دوستداران فوتبال را خوشحال کرد که تکرار اشتباهات علیرضا حقیقی سنگربان تیم، اسباب نگرانی کارشناسان را فراهم آورد تا باز هم کی‌روش تحت انتقاد قرار گرفته و نگاه‌ها همچنان متوجه مهدی رحمتی باشد!
کد خبر: ۸۵۵۷۷۳

به گزارش جام‌جم، فارغ از همه تیرگی‌هایی که منتقدان کی‌روش در تیم ملی می‌بینند، صرف‌نظر از همه حواشی که برخی مسئولان فدراسیون برای تیم ملی شکل می‌دهند و حتی دفاعیات تکراری کارلوس کی‌روش و موافقانش، آنچه در ماه‌های اخیر و به عبارتی از جام ملت‌های آسیا به این‌سو در ترکیب تیم واضح است تغییر نسل تیم ملی و حضور بازیکنان جوان در ترکیب این تیم است.

فضا طوری است که دوستداران فوتبال ملی باید به‌تدریج با حضور این نام‌ها در تیم ملی عادت کنند نام‌هایی که حتی اگر به لحاظ سنی جوان هم نباشند، اما به‌خوبی خود را بالا کشیده و در تیم ملی نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. با این همه هنوز یک جای کار می‌لنگد، درون دروازه تیم ملی هر چقدر هم سرمربی تیم ملی بخواهد اوضاع آن را عادی جلوه داد باز هم اشتباهات تکراری و بعضا آماتورگونه علیرضا حقیقی چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

رحمتی یا جوانگرایی؟

فضای انتقادی شکل گرفته پیرامون سنگربان تیم ملی در حالی تحت‌تاثیر دعوت نشدن ادامه‌دار مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال قرار گرفته که به نظر می‌رسد پروسه بازگشت رحمتی به تیم ملی را باید تمام شده دانست.

سرمربی تیم ملی پیش از بازی و در واکنش به انتقادات بابت دعوت نشدن رحمتی، با علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری، سوشا مکانی و رضا بیرانوند چهار سنگربان تیمش عکس یادگاری گرفت تا نشان دهد به هیچ عنوان رحمتی در برنامه‌های او جایی ندارد.

کی‌روش در پایان بازی هم درباره تشویق رحمتی توسط هواداران گفت: «برخی هواداران هم در لحظاتی از بازی نام علی دایی را فریاد می‌زدند. شاید به‌خاطر این بود که ما یک‌سری از موقعیت‌ها را از دست می‌دادیم. متاسفانه علی دایی بازنشسته شده، رحمتی نیز همین‌طور. او تصمیم گرفته که از تیم ملی استعفا داده و برود، بنابراین نمی‌توانم کاری کنم.»

این اظهارنظر کی‌روش به‌خوبی بیانگر بسته بودن درهای تیم ملی برای بازگست رحمتی است، با این حال به نظر می‌‌رسد غیبت علیرضا حقیقی در دیدار با گوام به دلیل صادر نشدن روادید، فرصتی برای تغییر چهره سنگربان تیم است و جایگزین حقیقی هر کدام از سه دروازه‌بان فوق باشد می‌تواند با درخشش خود اطمینان کی‌روش را جلب کند تا مرد پرتغالی مجبور نباشد به دروازه‌بانی میدان دهد که به باور منتقدان چون در روبین کازان نیمکت‌نشین صرف است به دور از شرایط مسابقه به تیم ملی می‌آید.

حقیقی هر چند به لطف بازی منسجم تیم ملی در جام جهانی و دفاع تیمی کم‌نقص در آن رویداد خوب ظاهر شد، اما اشتباه او در دیدار با ترکمنستان که یادآور همه اشتباهات قبلی و آماتورگونه اوست، بدجوری کی‌روش را تحت‌فشار گذاشته است و هیچ بعید نیست به‌زودی جای او را به یک بازیکن جوان بدهد تا شماره یک تیم ملی همپای دیگر پست‌ها تغییر چهره دهد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها