هشدار درباره بازگشت گودزیلا

کاترینا، پاتریشیا، کارلا، آلن، و ویلما توفان هایی هستند که به سبب شدت و ویرانی های بجا گذاشته از خود خاطرات بسیار بدی را برای مردم آمریکا به یادگار گذاشته اند و اکنون صحبت از احتمال بروز توفانی با قدرت ویرانگری «گودزیلا» است.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۵
هشدار درباره بازگشت گودزیلا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، مدتی است که مقامات کشورهای مختلف در مورد احتمال بروز پدیده جوی ال نینو هشدار می دهند در میان شهرها و کشورهای مختلف گویا احتمال بروز آن در لس آنجلس آمریکا بسیار بالاست و بر اساس پیش بینی ها شدت آن به حدی زیاد است که شهردار لس آنجلس از آن با عنوان گوزیلا یاد کرد است.

ال نینو قدرتمندترین چرخه‌ آب و هوایی 65 سال گذشته ، پدیده ای است که در اقیانوس آرام شکل می گیرد و به علت گردش امواج میانی روی تمام نقاط زمین تاثیر می گذارد، البته این تاثیر غیر مستقیم است

نوسان جنوبی یکی از مهمترین و شاخص ترین رویداد هایی است که منجر به ظهور نا بهنجاری های بزرگ آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان می شود. هواشناسان و اقیانوس شناسان جهان در سال های اخیر مطالعات زیاد و دقیقی در مورد مکانیزم ایجاد ال نینو و تاثیرات متقابل جو و اقیانوس انجام داده اند ، بویژه مطالعات گسترده ای در ارتباط با ناموزونی دما در سطح دریا و نوسانات فشار جو در سال هایی که ال نینو رخ می دهد انجام گرفته است ، مجموعه این تغییرات را بنام نوسانات جنوبی می نامند که با ترکیبی از دو کلمه ال نینو و نوسانات جنوبی است بکار می رود

نشانه کلیدی ال نینو، افزایش دمای غیر عادی در امتداد و هر دو طرف خط استوا در اقیانوس آرام مرکزی و شرقی است. این جریان هر چند سال یکبار با یک گرمایش عظیم و غیر معمول همراه می شود . بطوری که در این حال دماهای سطح دریا حداقل برای چند ماه پیاپی در 3 تا 5 محل ساحلی بالای حد نرمال می رود. در پی آن دمای سطح دریا برای یک سال و یا حتی بیشتر بصورت غیر عادی باقی می ماند و برای برگشت به شرایط عادی منطقه، حداقل تا ژانویه یا مارس آینده زمان لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها