هفتمین باشگاه محبوب جهان و دومین باشگاه محبوب ایتالیا سال‌هاست سایه‌ای بیش نیست. میلانی‌ها نشانی از آن قدرت برتر دهه 90 میلادی ندارند و هواداران این تیم مدت‌هاست در حسرت یک قهرمانی دیگر در سری آ ایتالیا می‌سوزند. نشانه‌های سقوط بی‌سابقه این تیم از رسوایی تاریخی و عظیم پولشویی و تبانی در فوتبال ایتالیا آغاز شد و تا سال‌ها این تیم را در سایه قرار داد. افت فاحش میلان در فوتبال اروپا با خروج از مدعیان قهرمانی سری آ ایتالیا آغاز شد. این تیم حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست داد و پس از آن به‌تدریج به یک تیم متوسط و حتی ضعیف در سری آ ایتالیا تبدیل شد. میلانی‌ها انگار راه خود را گم کرده بودند.
کد خبر: ۸۵۲۹۲۳

اما میلان از این تونل تاریک در حال خارج شدن است. نشانه‌های خوب و امیدوار‌کننده‌ای از بازگشت این تیم به قدرت دیده می‌شود. بازگشت به قدرت البته به همین سادگی نیست. این موضوع نیازمند یک برنامه بسیار جامع و البته هزینه‌بر است؛ برنامه‌ای که به نظر می‌رسد سران میلان استخوان‌بندی آن را شکل داده و حالا تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

نقشه جدید

میلانی‌ها برای بازگشت به صحنه نخست فوتبال اروپا از روی دست باشگاه‌هایی مانند پاری سن‌ژرمن و منچسترسیتی الگوبرداری می‌کنند، یعنی دو تیمی که در سال‌های اخیر در فوتبال اروپا قدرت مضاعفی پیدا کرده‌اند و حتی برای قهرمانی در اروپا حسابی نقشه کشیده‌اند. البته با توجه به این که این دو تیم هنوز در عرصه اروپا به موفقیتی نرسیده‌اند، الگوبرداری کامل برای تیم میلانی مد نظر نیست. میلانی‌ها حالا یک برنامه جدید دارند که قرار است به‌زودی جزئیات آن اعلام شود. قهرمانی در سری آ ایتالیا، تزریق سرمایه‌های بیشتر، جذب بزرگ‌ترین ستاره‌های اروپایی و مدعی شدن دوباره در لیگ قهرمانان اروپا اصلی‌ترین موارد این برنامه جدید است. البته اجرا کردن این برنامه‌ها نیازمند سرمایه عظیمی است که برلوسکنی (رئیس باشگاه) و دوستان در حال پیدا کردن راهی هستند تا منابع مالی لازم را فراهم کنند. میلانی که هنوز مشخص نیست در پایان این فصل می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد یا خیر، آهسته خود را دوباره به سمت بالا می‌کشاند.

بازگشت به بالای جدول

تیمی که در فصل گذشته به یک تیم درجه 2 در فوتبال ایتالیا تبدیل شده بود، همچنان پر افت و خیز در کالچو ظاهر می‌شود، هر چند نسبت به فصل گذشته بسیار بابرنامه‌تر و بهتر است. تیم تحت هدایت میهالوویچ به رده ششم جدول رسیده است. برای میلانی که در فصل‌های گذشته رده‌های نازلی مثل دوازدهمی و حتی چهاردهمی را تجربه کرده است، رده ششم امیدوار‌کننده محسوب می‌شود. حالا این تیم با سرعت آهسته می‌خواهد بر اساس تفکرات مربی صرب‌تبار خود به جمع چهار تیم نخست جدول برسد. رویای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا خیلی دور نیست. البته کار برای میلانی‌ها خیلی سخت است. لاتزیو همیشه سایه به سایه میلان حرکت می‌کند، اینترمیلان و رم بسیار آماده به نظر می‌رسند، ناپولی همیشه برای لیگ قهرمانان برنامه دارد و فیورنتینای قبراق‌تر از همیشه هم که هست. یوونتوس قهرمان فصل‌های گذشته را هم فراموش نکنید. حتی آتالانتا و سامپدوریا هم می‌توانند دردسرساز شوند. با این که رقابت قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در سری آ ایتالیا نسبت به فصل گذشته بالاتر است، اما تیم تحت هدایت میهالوویچ آماده است با رقبایش بجنگد. بازگشت به جمع چهار تیم برتر، هدف ابتدایی تیم دوم محبوب ایتالیایی‌هاست. آنها فصل گذشته هم این هدف را داشتند و هرگز به موفقیت نرسیدند، اما این فصل اوضاع خیلی فرق می‌کند.

رویای قهرمانی

چهار سال از آخرین قهرمانی میلان در کالچو (سری آ ایتالیا) می‌گذرد. روسونری‌ها (لقب میلان) که تا به حال هجده بار قهرمان ایتالیا شده‌اند، در این فصل در حد و اندازه‌های مدعی درجه یک نخواهند بود، اما بر اساس برنامه‌های جدید تدوین شده قرار است میلان به‌زودی در شکل و شمایل یک مدعی شماره یک ظاهر شود. رویای میلانی‌ها برای هوادارانشان خیلی شیرین است. مقایسه میلان با رقبایی همچون یوونتوس و اینترمیلان نشان می‌دهد، این تیم از کمتر شانسی برای قهرمانی در این فصل برخوردار است، اما چه کسی می‌تواند آینده را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند؟

منبع: اسکای اسپورت

مترجم : هیلدا حسینی‌خواه

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها