آخر هفته با فرهنگ و هنر

هوا کمی خنک‌تر از قبل شده. آن‌قدر که گاهی دلمان بخواهد نم‌نم بارانی بیاید و شال و کلاه کنیم و بزنیم به دل خیابان. کمی قدم بزنیم و مثل همیشه به رویدادهای فرهنگی و هنری شهرمان هم سری بزنیم. آخر هفته پاییزی‌تان به خیر و شادی و به امید تجربه لحظه‌هایی خوب و به‌یاد‌ماندنی.
کد خبر: ۸۵۰۸۲۳

دیدنی

آخرین روزهای اجرای «اپرای عاشورا» را از دست ندهید. این اثر از ساخته‌های بهروز غریب‌پور است که در کشور ایتالیا هم اجرا شده و مورد توجه پاپ قرار گرفت. در این اثر صدای خوانندگانی چون محمد معتمدی، مصطفی محمودی و محمدرضا صادقی شنیده می‌شود و تماشای آن در این دو روز باقیمانده از اجرایش یعنی امروز و فردا می‌تواند یکی از دلچسب‌ترین تجربه‌ها در ایام ماه محرم باشد. این اثر در تالار فردوسی روبه‌روی تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

از روز سه‌شنبه و پس از سپری شدن مراسم عزاداری حسینی و روزهای تاسوعا و عاشورا پنج فیلم جدید در سینماهای کشور اکران شدند؛ پدر آن دیگری ساخته یدالله صمدی، ماهی سیاه کوچولو ساخته مجید اسماعیلی، عاشق‌ها ایستاده می‌میرند ساخته شهرام مسلخی، ارغوان ساخته کیوان علی محمدی و امید بنکدار و چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند. بنابراین تماشای هرکدام از این فیلم‌های جدید سینمایی قدم مثبتی در راه کمک به اقتصاد سینمای ایران است، اما برای شروع پیشنهاد ما به شما فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت است که از زمان نخستین نمایش در جشنواره فیلم فجر تحسین‌های زیادی را نصیب خود کرد. این فیلم که جایزه ویژه منتقدان ونیز را هم به دست آورد، سوژه جالبی دارد و قصه یک آگهی عجیب و نامتعارف در یک روزنامه را روایت می‌کند که انتشار آن باعث جنجال می‌شود. نیکی کریمی، امیر آقایی و برزو ارجمند در این فیلم بازی می‌کنند.

خواندنی

کتاب بخوانید، خیلی فرقی ندارد چه کتابی باشد، فقط بخوانید و کتاب را تنها نگذارید. اما اگر ذائقه‌تان با ادبیات کلاسیک ایران خوش می‌آید سراغ تاریخ بیهقی بروید، هم درس‌های بزرگی برای زندگی دارد و هم شیرینی‌های ادبی فراوانی که می‌تواند شما را در خود غرق کند. اگر به ادبیات معاصر علاقه‌مند هستید مطالعه کتاب «صداهای مراکش» نوشته الیاس کانتی برنده جایزه نوبل با ترجمه فوق‌العاده خوب محمود حدادی را مطالعه کنید. خلاصه که هوای پاییزی فقط بیرون از خانه و در قدم زدن‌هایمان جریان دارد، می‌شود یک کتاب خوب برداشت، پنجره را باز کرد و آرام و بی‌وقفه هوای پاییزی را نفس کشید و همدم دنیای بی‌منتهای کتاب شد.

رفتنی

مراسم تعزیه‌خوانی و آیین‌های عاشورایی دهه دوم محرم از دو روز پیش در محوطه مجموعه تئاتر‌شهر آغاز شده است. اگر به آیین‌های نمایشی ایام محرم علاقه‌مندید تنها امروز فرصت دارید که ساعت 17 و 30 دقیقه خود را به تئاتر‌شهر برسانید و اجرای این آیین‌ها را از نزدیک ببینید که توسط هنرمندان نمایش‌های آیینی خوزستان، بوشهر، مرکزی و تهران اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها