نشست پاریس درباره سوریه

پاریس روز گذشته میزبان نشستی درباره سوریه با مشارکت مهم‌ترین طرف‌های منطقه‌ای بود؛ نشستی که بدون حضور ایران و روسیه که جزو اصلی‌ترین طرف‌ها هستند، برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۶

رومن نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد وزیر خارجه فرانسه برای ایجاد راهکار بحران سوریه تلاش می‌کند و در روزهای اخیر با همتایان آمریکایی، اردنی و عربستانی خود و همچنین دبیرکل سازمان ملل و فرستاده سازمان ملل به سوریه نشست‌هایی را برگزار کرده است.

«جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد واشنگتن با روسیه و کشورهای دیگر درباره امکان برگزاری مذاکرات دیگری درباره سوریه گفت و گو می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت مسکو تلاش می‌کند تا جمعه نشست دیگری درباره سوریه در وین برگزار شود. همزمان با برگزاری نشست پاریس، هیاتی از ارتش آزاد سوریه به روسیه سفر کرده است. انتشار این گزارش درحالی است که ائتلاف مخالفان سوریه سفر هیات «ارتش آزاد» به مسکو را تکذیب کرده است. یک منبع مسئول در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد: این خبرها بخشی از روند گمراه‌سازی افکار عمومی با هدف سرپوش نهادن برناکامی روس‌ها عملیات خود در سوریه است. تحولات میدانی سوریه نیز حکایت از ادامه حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها دارد. سخنگوی ارتش سوریه از کنترل کامل بر 50 روستا و مزرعه در حومه جنوبی حلب و تعدادی مناطق در حومه لاذقیه و افزایش دامنه کنترل ارتش بر مزارع نوله و حرستا در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها