1 ـ ایدز از راه خون، ترشحات نقاط تناسلی، شیر و منی مردان به دیگران منتقل می‌شود. مادران باردار نیز این ویروس را به جنین منتقل می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۴۷۰۸

2 ـ معتادان تزریقی که از سرنگ‌های مشترک استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطرند.

3 ـ رعایت نکات ایمنی و استفاده از لوازم پیشگیرانه بهداشتی سهم زیادی در عدم ابتلا به ایدز و نیز بیماری‌های مقاربتی دیگر دارد.

4 ـ رفتارهای پرخطر که باعث ایجاد خراش و در نتیجه خونریزی حتی به مقداری که ممکن است به چشم هم نیاید زمینه ابتلا و انتقال ویروس را به فرد دیگر مهیا می‌کند.

5 ـ در ابتدای شیوع ایدز، برخی مبتلایان به بیماری‌های هموفیلی و بیماران تالاسمی و همچنین دریافت‌کنندگان پیوند عضو که هیچ تماس جنسی نداشتند به این بیماری مبتلا شده‌اند. اکنون خون و اعضای اهدایی پیش از انتقال یا پیوند کاملا از این نظر تست می‌شوند.

6 ـ حتی اگر کاملا به سلامت اعضای خانواده، دوست یا همکار خود اطمینان دارید به هیچ وجه از تیغ، وسایل ریش‌تراشی و زدودن موهای زائد و مانند اینها استفاده مشترک نکنید. همچون مسواک، از تیغ یا وسیله آرایشی و بهداشتی مخصوص خودتان استفاده کنید.

7 ـ ویروس ایدز خیلی آرام و بسیار کم‌علامت در بدن منتشر می‌شود؛ پس بیشتر مراقب باشید.

8 ـ هنوز هیچ‌گونه واکسن یا داروی تائیدشده‌ای در جهان برای پیشگیری یا درمان این بیماری ساخته نشده است و داروهای موجود فقط باعث تاخیر انداختن صدمات و عفونت‌ها می‌شوند.

9 ـ طی سال‌های اخیر اقدامات طول عمر مبتلایان به این بیماری گسترش چشمگیری داشته است. به همین دلیل معمولا بیماران با مصرف داروهای تجویزی از حالت مرگ زودرس به وضعیت داشتن یک بیماری مزمن نیازمند حمایت، توجه و مراقبت رسیده‌اند. بنابراین امیدواری دادن به بیمار را فراموش نکنید.

10 ـ تماس با وسایل خورد و خوراک، لباس، دست دادن، در معرض عطسه، عرق بدن، آب دهان، مدفوع و ادرار مبتلایان به ایدز قرار داشتن نمی‌تواند سبب انتقال بیماری ایدز به دیگران شود مگر آن‌که آغشته به خون شخص مبتلا باشد.

11 ـ اگر شخصی به ایدز مبتلا شده باشد به معنای آن نیست که الزاما از طریق رفتار جنسی ویروس آن را دریافت کرده است.

12 ـ اگر در میان خانواده، اقوام یا دوستانتان کسی مبتلا به ایدز شده است، به جای کاهش رفت‌وآمد از ترس ابتلا به بیماری، سعی کنید نحوه رفتار با بیمار و پیشگیری از ابتلا به آن را با جست‌وجویی ساده در اینترنت بیاموزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها