این آخر هفته را باید کودکانه‌ترین آخر هفته سال نامید، امروز یعنی پنجشنبه 16 مهر مصادف با روز جهانی کودک است، اگر در تمام سال درگیر امور روزمرگی هستیم، دست‌کم این آخر هفته را سعی کنیم برای کودکان‌مان بیشتر وقت بگذاریم، دستشان را بگیریم و حتی اگر شرایط لازم برای حضور در سینما و تئاتر و... را هم نداریم می‌توان با یک پارک رفتن ساده، توپ بازی، تاب، سرسره و استفاده از طبیعت بکر اطراف شهر و روستایمان لحظه‌های خوبی را کنار کودکانمان و خانواده بگذرانیم.
کد خبر: ۸۴۳۷۴۸

دیدنی

وقتی صحبت از روز جهانی کودک می‌شود و برنامه‌ریزی برای گذراندن وقت در کنار آنها، بی‌تردید تالار هنر تهران که ویژه تئاترهای کودک و نوجوان است می‌تواند مقصد خوبی باشد به‌خصوص برای کسانی که خانه‌شان در مرکز شهر یا جنوب تهران است. این سالن اکنون دو نمایش را در حال اجرا دارد اول «جشن بزرگ بزرگ بزرگ» و دوم «قصه پادشاهی که سه پسر داشت».

نمایش اول به کارگردانی راحله شمس‌آبادی از 5 مهر اجرای خودش را آغاز کرده است و در آن محمد طیب طاهر، بهاره میرزاپور، سامان فرشیدنیا، افشین زعیم، راضیه رفیع‌زاده، سپیده کرمی، فائزه شاه‌حسینی، طهورا زهدی و مریم علی‌نیا ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «پادشاهی که سه پسر داشت» هم نوشته مجتبی مهدی و کارگردانی سعید تاجیک است و پرویز حاجی‌زاده، مژگان مولایی، حمیدرضا حسینعلی، بابک مولانا و سعید تاجیک بازیگران این نمایش هستند. این نمایش البته فضایی متفاوت دارد و کمتر شبیه نمایش‌های ایرانی است.

اما اگر به قول معروف ونک به بالا تشریف دارید، فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه، نمایش «کدو زری» فرصت خوبی است تا دست کودکان خود را بگیرید و به تماشایش بنشینید. این نمایش شاد و کودکانه هم برای خودش جذابیت‌هایی دارد.

اما متاسفانه سینمای ایران در حوزه کودک و نوجوان فقیرتر از این حرف‌هاست که بخواهیم پیشنهاد خیلی ویژه‌ای برای شما در این زمینه داشته باشیم، شاید بهتر باشد بنشینید در خانه و همین عموها و خاله‌های مهربان و خوب تلویزیون را ببینید، اما برای خالی نبودن عریضه شاید بد نباشد شما را به تماشای یک فیلم خانوادگی دعوت کنیم، آن هم از نوع خانواده «قریبیان»، داستان این است که فیلم 360 درجه این روزها با کارگردانی سام قریبیان (پسر) و تهیه‌کنندگی فرامرز قریبیان (پدر) در حال اکران است و در آن چهره‌هایی از جمله میلاد کی‌مرام، امیر آقایی، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما و... ایفای نقش می‌کنند.

خواندنی

برای خواندنی آخر هفته باز هم شما را پرتاب می‌کنیم به خاطرات کودکی و کتاب‌های مرتبط با آن، این آخر هفته هر کاری از روانشاد منوچهر احترامی بخوانید آن هم با صدای بلند، برای کودکان‌تان جذاب خواهد بود، هم برای آنها و هم برای خودتان، می‌گویید نه همین الان چند تا کتاب عمو سیبیلوی دوست‌داشتنی را نام می‌برم و سطرهایی از آن را با هم می‌خوانیم: توی ده شلمرود/ فلفلی مرغش تک بود/ یه ده بود و یه فلفلی/ یه مرغ زرد کاکلی/ یه روز که خیلی خسته بود/ کنج اتاق نشسته بود/ یه دزده رند ناقلا/ شیطون و بدجنس و بلا/ اومد و یک کیسه آورد... بقیه‌اش‌رو حتما خودتان بلدید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها