طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۴۲۱۱۸
محاکمه بابک برگزار شد و چیزی از حجم ریزپشه‌ها کم نشد

سیاست روز :پدر وِل‌دستی ایران

جلسه علنی محاکمه بابک زنجانی دیروز برگزار شد و چیزی از حجم ریزپشه‌ها در تهران کم نشد و نمایندگان مجلس هم هنوز دست از دست ظریف برنداشته‌اند که چرا دست به اوباما داده است تا آنجا که دیروز وسط این‌همه مسئله که باید براش راه‌حل پیدا شود، اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، گفت با توجه به حرکت «غیرانقلابی محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه، نمایندگان ملت به‌دنبال استیضاح وی هستند».

راستش ما هم بچه بودیم و می‌رفتیم سر جلسه امتحان سؤال‌سخت‌ها را می‌گذاشتیم آخرسر و آخرسر هم وقت نمی‌شد و تجدید می‌شدیم. الان هم چون ما برای مسئله بابک زنجانی، مسئله تحریم‌ها، مسئله آلودگی هوا، مسئله آب، مسئله پرداخت یارانه، مسئله بهداشت و مسائل دیگر جواب نداریم، جواب دست‌دادن ظریف را می‌دهیم:
جواب اول- چون دست ظریف، ظریف است از این به‌بعد یکی که دستش ظریف‌تر نیست جای ظریف دست بدهد مثلا عراقچی.
جواب دوم- اگر ظریف روی دستش کار کند و به اوباما دفعه بعد دست زمخت بدهد، اوباما هم حساب کار می‌آید دستش که چیز ظریفی در کار نیست.
جواب سوم- چون ظریف به هر نکته‌ای اشاره کند به نکته ظریفی اشاره کرده است، به نظر ما نه ظریف به اوباما دست بدهد، نه به نکته‌ای اشاره کند تا حرکت غیرانقلابی نکرده باشد.
جواب چهارم- ظریف این‌بار که اوباما را دید، دستش را خیلی ظریف ببرد جلو اما تا اوباما خواست دست بدهد ظریف سریع موضعش را عوض کند و بگوید یک بچه این‌قدری ندیدی؟
جواب پنجم- در مدرسه ناظم ما می‌گفت دست نزنید خوب نیست اما دو انگشتی دست بزنید عیبی ندارد. ظریف هم دفعه بعد که اوباما را دید جای اینکه دست بدهد، دوانگشتی دست بدهد.
جواب ششم- ظریف تمرین کند تا دیپلماسی وِل‌دستی را یاد بگیرد. در این روش شما مذاکره می‌کنید، تفاهم می‌کنید، سند امضا می‌کنید اما به‌هم دست نمی‌دهید.

کیهان : کیوسک تلفن!

گفت: مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرده است که باید در جریان اجرای توافق وین، مبلغ 43 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به عنوان غرامت برای حمایت این کشور از تروریست‌ها، مصادره شود!
گفتم: ولی در تمام دنیا حتی یک گروه تروریستی و جنایتکار را نمی‌توان پیدا کرد که تحت حمایت تسلیحاتی و مالی و سیاسی آمریکا نبوده باشد.
گفت: بنابراین اگر تمام آمریکا به‌عنوان غرامت عملیات تروریستی مصادره شود باز هم به همه مردم دنیا بدهکار خواهد بود.
گفتم: اصلا معلوم نیست این اجق وجق‌ها دیگر چه کسانی هستند که در دولت و مجلس‌های نمایندگان و سنای آمریکا جمع شده و کشورشان را به لجن کشیده‌اند.
گفت: شاید از دولت و مجلس آمریکا تصور دیگری دارند!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو از کیوسک تلفن بیرون آمد، یکی از کسانی که برای تلفن کردن منتظر بود، پرسید؛ سالمه؟ و یارو جواب داد: آره! ولی آفتابه نداره!

چیزنا :حرف‌های چیز یک چیز تو روح

یعنی ما همیشه باید همه چیز را به نبرد و درگیری بکشانیم. اصلا چیز تو روحم اگر دروغ بگویم. همین برنامه خندوانه را ببینید. قوای متحدین و متفقین هم ضد هم این قدر چیز ننوشته بودند. بیانیه، یا شب‌نامه، یا حالا هر چی. حالا هم شنیدیم مجری برنامه قندپهلو برنده مسابقه خنداننده برتر را به دوئل دعوت کرده. خب حالا چرا دوئل؟ این همه چیز توی دنیاست. به کافه دعوت کنید. به عصرانه دعوت کنید. به یک فنجان چای دعوت کنید. دوئل دعوت کردنتان را کجای دلمان بگذاریم؟ اصلا فرداست که با این تیترها روبرو شویم:
– مادری فرزندش را به چالش گفتن دیکته دعوت کرد.
– مرد جوانی همسرش را به نوشیدن یک فنجان قهوه قجری دعوت کرد.
– یک مهندس مشاور پیمانکار را به جنگ جهانی سوم دعوت کرد.
– یک پدر بزرگ نوه‌اش را به بحران بوسیدن دعوت کرد.
این طور که پیش برود محبت کردن‌هایمان هم چیز می‌شود. مثلا خواستگاری کردنمان. فردا لابد می‌خواهیم بگوییم سیروس مینو را به دوئل زندگی مشترک دعوت کرد. البته بیراه هم نیست. این روزها زندگی مشترک و ازدواج کم از جنگ ندارد. برای همین خانواده‌های متحدین و متفقین زیاد از هم تلفات می‌گیرند و زن و شوهرها خیلی زود به سرزمین واترلو می‌رسند و طلاق!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها