روزنامه خندان

آی‌لاو‌یو ماهواره

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۳۵۸۴۹
آی‌لاو‌یو ماهواره

سیاست روز : آی‌لاو‌یو ماهواره

براساس آمار مرکز آمار ایران در بهار امسال در مقایسه با بهار پارسال ۷۵۵ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند که به علت رشد اقتصادی ایجاد این تعداد شغل در کشور طبیعی است.
کدام یک از گزینه‌های زیر ترجمه فارسی این اظهارنظر است؟
الف) رشد اقتصادی بیشتر با سرکاری‌های بیشتر ارتباط تنگاتنگ دارد.
ب) متولی امر، امسال هفتصد و پنجاه و پنج هزار نفر را سر کار گذاشته است.
ج) پارسال بهار دست‌جمعی رفته بودیم سرکار!
د) بزک نمیر بهار میاد و تو هم سر کار می‌روی.

حسین مرعشی: الان در شرایطی قرار گرفته‌ایم که توصیه نمی‌شود دولت دست به یک جراحی تلخ بزند.
به نظر شما چرا دولت نباید به این جراحی دست بزند؟
الف) چون آقای دکتر تشریف ندارند و رفته‌اند گل بچینند.
ب) چون جای جراحی قبلی هنوز زخم است و جوش نخورده
ج) چون درد دارد. خیلی هم درد دارد.
د) هر سه گزینه فوق صحیح است.

برخی از افراد طبق قانون حق دسترسی به ماهواره را دارند؛ از جمله اعضای هیأت‌رئیسه مجلس و افرادی که کارشان مرتبط با ماهواره باشد و استفاده از ماهواره برای فعالیت‌شان الزامی باشد.
به نظر شما کدام یک از موارد زیر جزو الزامات محسوب می‌شود؟
الف) تماشای سریال "خرم سلطان" و استفاده از سیاست‌های عمیق و راهگشای عوامل آن سریال فخیم برای اداره مملکت
ب) تماشای سریال "فاطما‌گل" برای تدوین بهتر مقررات مربوط به قشر نسوان جامعه
ج) تماشای برنامه‌های شبکه‌های ضد انقلاب در راستای طرح ادب از که آموختی منسوب به لقمان حکیم
د) آی‌لاو‌یو ماهواره

شرق: یکی دیگر فلنگ را بست

فارس گزارش داده محسن حاجی‌پور، ورزشکار تیم ملی کشتی فرنگی که در مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا شرکت کرده بود، با تیم خود به کشور بازنگشته و تقاضای پناهندگی کرده است.حالی که ما داریم این‌طوری است که گل از ما دیگری گیره گلابش. الان درواقع بحران ما فرار مغزها نیست و فرار عضله، فرار بلندگو، فرار سارقان بانک و اختلاسگران، فرار دزدان دکل، فرار دزدان راه‌آهن و... بحران ما شده است. عیبی هم ندارد. شاید شما بگویید دله‌دزدها و مال‌مردم‌خورها اگر کشور را ترک کنند به‌نفع ماست. ولی ما می‌گوییم اینها مال ما را می‌خورند و بعد می‌روند و این بد است چون چیزی را که خوردند دیگر پس نمی‌دهند.
حالا نمی‌خواهم به محمودرضا خاوری، خورنده اعظم پول بانک، اشاره کنم چون سلین دیون که بغل خاوری است و همسایه‌شان است حساس شده و به ما ایمیل زده که این‌قدر درباره خاوری نوشتی، افسردگی گرفته و پول مردم راحت از گلوش پایین نمی‌رود و هی می‌رود پشت‌بام و داد می‌زند سلین... تایتانیک بخوون دلم خونه.خلاصه به نظر ما فرار مغزها شرف دارد به فرار دیگر چیزا. چرا؟ چون مغز مربوطه روی پای خودش می‌ایستد اما دیگران روی دوش مردم سوار می‌شوند و می‌پرند می‌روند. یعنی مغز به خودش فشار می‌آورد که مغز شود اما این دلاوران به ما فشار می‌آورند که جلو بروند.ما کلا معتقدیم حالا که تیم ورزشی و تیم خبری و تیم دلبری و هر نوع تیمی می‌فرستیم خارج، دونفرشان برنمی‌گردند، اصولا دونفر اضافه بفرستیم که هواپیما خالی برنگردد و ما ضایع نشویم.یا به نظرم طرف را قبل از اینکه سوار هواپیما شود، قسم بدهیم که اگر نمی‌خواهی برگردی، پول بلیتت را خودت بده.
به این سوی چراغ، من از این ورزشکارها و اعضای گروه‌های خبری که با پول مالیات ما می‌روند خارج و برنمی‌گردند راضی نیستم. امیدواریم حتی دیپورت شوید.البته باز دم این ورزشکارها گرم که اخلاق ورزشکاری دارند و اول مسابقه‌شان را می‌دهند و بعد فلنگ را می‌بندند. این اعضای تیم‌های خبری چی؟
مصاحبه: این‌طور که بستن فلنگ طبیعی شده، بعید نیست فردا توی تلویزیون از ورزشکاره بپرسند هدف شما از این دور مسابقات چیست؟ می‌گوید شرکت در مسابقات جهانی آمریکا و جیم‌شدن.بعد خبرنگاره حتما می‌گوید ئه... ضایع نکن داداش... پس همسفریم. جا گرفتی؟ کجا قایم میشی؟
انشا: یا بعید نیست توی مدرسه بپرسند دوست دارید در آینده چه‌کاره شوید؟ بچه توی انشاش بنویسد: پناهنده.

قانون: تشکیل کمیسیون «عجب» درمجلس!

این روزها کمیسیون ویژه بررسی برجام سخت مشغول پیدا کردن نقاط ضعف برجام است. تا جایی که سعید جلیلی یک هفته است به مجلس نقل مکان کرده و به علیرضا زاکانی گفته: من تو اون فضای خالی پشت صندلی لاریجانی خوابیدم، هر وقت نیاز شد بیدارم کنین.
کمیسیون هم به حسب ضرورت آقای جلیلی را صدا می‌کند تا بیاید و به ابهامات پاسخ بدهد. ایشان هم می‌آیند و اثبات می‌کنند که در دوره‌ای که مذاکره به عهده ایشان بوده آمریکا از شرمندگی می‌خواسته خودش را تحریم کند ولی تیم مذاکره‌کننده آن زمان مرام گذاشته و گفته: داداش نیازی به این کارها نیست. فقط کل تحریم‌های ما رو لغو کن، به هسته‌ای ما هم کار نداشته باش. آنها هم با اشک ندامت داشتند امضا می‌کردند که یهو تیم مذاکره کننده عوض شده و همه چی به باد رفته. اکثریت اعضای کمیسیون که از برادران دلشوره دار مجلس هستند در حین توضیحات آقای جلیلی کار بسیار سختی دارند. آنها لذت می‌برند ولی نشان نمی‌دهند که واقعا از سخت‌ترین کارهای دنیاست.
مثل این است که موقع گل زدن تیم‌تان در فینال جام باشگاه‌های اروپا استایل‌تان حمیدرضا صدر باشد، واکنش‌تان واکنش گزارشگر شهرستانی که تیم شهرش گل خورده: یک موقعیت و متاسفانه توی دروازه. اما صداهایی که توسط دستگاه درون سنج ما از صداهای درونی این عزیزان به ثبت رسیده چیز دیگری می‌گوید. دستگاه درون سنج این صداها را از درون اکثریت اعضای کمیسیون بررسی برجام در حین نطق جلیلی و همکاران به ثبت رسانده است: «بگو سعید! ادامه بده»، «از آلماتی دو بگو»، «اووووعه اوعه اوعه اووووعه (بله، از یکی هم صدای ورزشگاه می‌آمد).
با این حال من فکر می‌کنم بعد از بررسی کامل برجام در کمیسیون ویژه هم آقای جلیلی دوباره نقل مکان نکند و همان مجلس بماند. یک جایی هم برایشان همان پشت صندلی آقای لاریجانی درست کنند و یک کمیسیون هم تشکیل بدهند به نام عجب (مخفف عباسی، جلیلی، باقری) که اگر کسی خدای نکرده در مجلس از دولت دفاع کرد سریع بیایند و بگویند: عجب! دوره قبل که بهتر بود. بعد دوباره بروند پشت صندلی آقای لاریجانی بخوابند تا دفعه دیگر که کسی از دولت دفاع کرد. ولی آیا اینها مشکل مملکت است؟ آیا مشکل مملکت ما موی جوانان است؟ برجام است؟ کنگره آمریکاست؟ افت شاخص بورس است؟ تهاجم فرهنگی غرب است؟ تهدید خارجی است؟ خیر! تهدید داخلی است.
احمدی نژاد می‌خواهد بیاید. یعنی یکی از نزدیکان ایشان در مصاحبه با یک سایت اعلام کرده که ایشان می‌آید. البته میزان ریشترش را هنوز مشخص نکرده‌اند که امیدواریم مرکز لرزه‌نگاری دست به کار شود. دوستان از الان هرچی پتو، چادر، کنسرو، دارو، دلار، دکل، تپه تمیز دارند، بفرستند به تهران چون می‌گویند مرکزش از تهران است و البته بعد به تمامی نقاط تسری پیدا می‌کند. لذا از مجلس عزیز خواهشمندیم فعلا برجام را بی‌خیال شود؛ مسائل دیگری را در اولویت خود قرار دهد! با عرض شرمندگی فراوان. ‌

قانون: کپکی و صد درمان

از دیرباز عفونت‌های کوچک باعث مرگ‌های بزرگ می‌شده. (حالا اینکه مرگ‌های بزرگ دیگر چه صیغه‌ای‌است را خیلی رویش کلید نکنید. به تریپ جمله می‌آمد، این‌طوری گفتیم) بله؛ و همیشه بشر به دنبال این بوده که باکتری و عفونت کشنده را شکست دهد. شوهرخاله بازنشسته من که 6 دور کتاب سینوهه را خوانده نیز با حرکات سر، این گفته ما را تایید می‌کند. البته با اینکه هنوز مستندات تاریخی‌اش یافت نشده ولی ما مطمئنیم نزد ایرانیان است و بس و اولین کاشف پنی سیلین ما بودیم ولی عجالتا تا آن موقع، این را داشته باشید که در چنین روزی از سال 1928 «الکساندرفلمینگ» به صورت اتفاقی پنی سیلین را کشف کرد و بدین وسیله برگ جدیدی از دفتر «تست کردن» و «شُل‌کردن» را به دفتر بشریت اضافه نمود.
(آقا ما آخرین باری که از اینا زدیم داشتیم تا یک هفته مثل مادیان اصیل عرب، درساژ می‌رفتیم! قشنگ یک هفته هر جا می‌ر‌فتم، نصف بدنم با من نمیومد. این حقوق تزریقاتی‌ها رو به‌موقع بدید اعصابشون خرد نشه)‌‌.

کیهان: اجق وجق

گفت: آل‌سعود و آل‌خلیفه و امیر قطر و امیر امارات و برخی دیگر از این حکام اجق وجق منطقه تا چند سال قبل چه شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی می‌دادند و چه سروصدایی در حمایت از مردم فلسطین به راه انداخته بودند!
گفتم: همان موقع هم معلوم بود که دروغ می‌گویند زیرا مواضع و عملکردشان با مواضع و عملکرد اسرائیل دقیقا مثل هم بود و به اصطلاح مو نمی‌زد!
گفت: ولی حالا دیگر همه پرده‌ها را کنار زده و آشکارا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی نه فقط حمایت می‌کنند بلکه قربون صدقه صهیونیست‌ها هم می‌روند.
گفتم: پدر ترس و عیاشی و بی‌شخصیتی بسوزد!... سگی یک تکه قند یارو را خورده بود. یارو با عصبانیت گفت چخه پدرسگ! و سگ پرید و پاچه یارو را گاز گرفت و یارو با تواضع! به سگ گفت؛ به جون خودم برای قند نمی‌گویم! دندانت خراب می‌شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها