جام جم ورزشی: مارکس وبر جامعه شناس معاصر پیشنهاد جالبی برایمان دارد؛ او متعتقد است دیگر برای شناخت جوامع مدرن لازم نیست به همه شئون آن پی ببرید.
کد خبر: ۸۴۲۱۱۲
چه کسی به وزیر ورزش اطلاعات غلط داد؟

به گزارش جام جم ورزشی ، شما با مطالعه یک نهاد از آن جامعه به شناخت جامعی از آن دست پیدا خواهید کرد و ساز و کارهای آن را در خواهید یافت.

موضوع زیاد پیچیده نیست. وزارت ورزشی داریم که جوانان را به آن دوخته اند و کمیته ملی المپیکی که چهار رکن اصلی ورزش؛ تربیتی، همگانی، قهرمانی، و حرفه ای را اداره می کنند با فدراسیون هایی که فعالیت های هر ورزش را باید سمت و سو و جهت بدهند برای چه؟ برای جهش و بسوی متعالی شدن. فدراسیون بسکتبالی هم بین خیلی از فدراسیون ها قرار دارد با مجمع و دفتر و دستک و غیره و ذالک..

اگر به پیشنهاد مارکس وبر فکر کرده باشیم با دیدن اوضاع بسکتبال با فدراسیونش می توانیم به درک سریع و راحتی از کلیات ورزش برسیم که بخشی از جامعه است.

وقتی به وزیر، نرسیده به مراسم بدرقه ملی پوشان اطلاعات غلط و کارشناسی نشده می دهند آنگاه آدم خیلی زود پی می‌برد در ورزش چه خبر است و نیازی به واکاوی آن از نهادی حقوقی ماننده فدراسیون بسکتبال نیست.

وزیر در مراسم بدرقه ملی پوشان بسکتبال چند جمله گفت که ای کاش هرگز نمی گفت و برای اهالی بسکتبال که او را وزیر علمی و دانشگاهی می شناسند حرف های علمی و دانشگاهی منطبق با واقع بینی می زد. زیرا وقتی صحبت از علم است نام محمود مشحون نباید سر زبان بیاید در حالی که وزیر گفت بسکتبال با مشحون پوست انداخته یا بسکتبال تغییر کرده است.

امروز چند روزی نیست که از آن روز با آن حرف هایی که به وزیر انتقال داده بودند گذشته است اما آقای وزیر کدام پوست اندازی؟

با اعلام شماره حساب نایب رییس در سایت فدراسیون، گفتار نابخردانه سرپرست تیم ملی در طول تورنمنت جام ملت ها، تبدیل طلا به نقره و نقره تیم ملی به برنز و انحلال مهرام و مشکلات بسیاری که زاییده سیستم مدیریت سنتی و ناکارآمد مشحون است از کدام پوست اندازی صحبت می کنید؟

آقای وزیر! این ها مصائب بسکتبال ایران در همه زمینه هاست که به غلط به شما واژه پوست اندازی را رسانده اند...

افشین رضاپور - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها