در انتظار فرزند4

ماه دوم بارداری

در ماه دوم بارداری موجود کوچک درونتان بیشترین تغییر شکل را از نظر شکل ظاهری دارد. قلب او به همراه دستگاه گوارش هم در ابتدای این ماه کاملا شکل می‌گیرد. رویان کوچک درون شما در این ماه در حال رشد است و شرایط ویژه و حساسی را سپری می‌کند و هر روز بیشتر از پیش شبیه انسان می‌شود.مادران عزیز باید به این نکته دقت کنند که بیشترین ناهنجاری‌های مادرزادی در این ماه در رویان شکل می‌گیرد و عوامل خارجی روی او تأثیر بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۸۳۹۶۲۱

اولین ملاقات شما با پزشک هم باید آغاز شود و با به یاد آوردن اولین روز آخرین دوره قاعدگی‌تان، پزشک زمان تقریبی زایمان شما را حدس می‌زند.

اگر در ماه گذشته نشانی از علائم بارداری در شما وجود نداشته است حتما در این ماه منتظر علائم آن باشید که مهم‌ترین آن شروع ویار دوران بارداری است.

بر اثر ویار، شما یا از بو یا غذایی بدتان می‌آید و به دنبال آن دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوید یا برای خوردن بعضی از مواد غذایی دائم وسوسه می‌شوید که این حالت بیشتر بر اثر نیازهای تغذیه‌ای مادر به وجود می‌آید مثل زمانی که دلتان بستنی می‌خواهد که نشان‌دهنده نیاز بدن شما به کلسیم و قند است.

اگر تا ماه دوم هنوز از بارداری خود اطلاع نداشتید و اکنون در این ماه مطمئن شده‌اید، اول از همه استفاده از هر دارویی به غیر از فولیک اسید را قطع کنید تا نظر پزشک خود را در این رابطه جویا شوید و اگر قبل از آن هم دارویی مصرف کرده‌اید به پزشک خود درباره آن اطلاع دهید. در این ماه بهتر است مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید همچنین به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید تا فیبر بیشتری به بدنتان برسد و از دچار شدنتان به یبوست جلوگیری کند.

به دلیل همان حساسیت رویان در این ماه، به هیچ عنوان از لبنیاتی که پاستوریزه نشده استفاده نکنید و حتی از استفاده از هرگونه ماده خام پرهیز کنید.همچنین از خوردن غذاهای چرب و تند و سرخ شده هم به دلیل بیشتر کردن حالت تهوع، خودداری کنید و باز برای کاهش این حالت نوشیدن مایعات را در این ماه افزایش دهید.به‌طور کلی مصرف آهن را از طریق مواد غذایی افزایش دهید و خوردن مولتی‌ویتامین‌های بارداری را پس از مشورت با پزشک خود، شروع کنید.در این ماه به‌طور جدی از ورزش‌های سنگین و بیش از حد و از فعالیت‌‌هایی که موجب افتادن یا فشار اضافی روی شکم‌تان می‌شود، خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها