مطالعه دانشمندان انگلیسی در آستانه شروع سال تحصیلی نشان می‌دهد شروع شدن مدرسه‌ها در ساعت ۱۰ صبح و دانشگاه‌ها در ۱۱ صبح می‌تواند به نفع سلامت نوجوانان و جوانان باشد.
کد خبر: ۸۳۷۴۰۹

به گزارش خبرآنلاین، گروه تحقیقاتی بررسی خواب اعلام کرده که در جامعه امروز به ساعت بدن توجه کافی نمی‌شود و این مساله ریتم بیولوژیک بدن انسان‌ها را مختل کرده است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد اصرار به شروع زودهنگام مدرسه و محرومیت نوجوانان از خواب، روی سلامت و یادگیری نوجوانان تاثیر مخربی می‌گذارد.

به گفته دکتر پائول کلی، از دست دادن ۲ساعت خواب در روز برای نوجوانان «یک مساله بزرگ و خطرناک» است. این متخصص خواب می‌گوید: زمان شروع روز تحصیلی، برای افراد ۱۶ سال باید بعد از ۱۰ صبح باشد و برای افراد ۱۸ سال هم می‌تواند ۱۱ صبح باشد. اجرای این برنامه زمانی می‌تواند به مقابله با بحران کمبود خواب که باعث یادگیری ضعیف و مشکلات سلامت شده، کمک کند.

محققان عقیده دارند اکثر مردم به طور طبیعی از خواب بیدار نمی شوند و برای بلند شدن و رفتن به محل کار همیشه مجبور به استفاده از زنگ ساعت هستند. به گفته محققان، این نوع محرومیت در گروه سنی ۱۴ تا ۲۴ سال به طور خاص بیشتر از هر بخش دیگر دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها