چپ: بالاخره ما نفهمیدیم هنرمندان جوان خودشان تمایل به ارائه آثارشان در شبکه‌های غیرمجاز رادیویی و تلویزیونی بیگانه دارند یا این شبکه‌ها بدون اجازه آثار این هنرمندان را ارائه می‌کنند. بهتر است هنرمندان جوان از همین آقای بنیامین بهادری، خواننده موسیقی پاپ یاد بگیرند و در بیان حرف‌هایشان صراحت و شفافیت داشته باشند. بنیامین هفته گذشته با ناراحتی از قرار گرفتن کارهایش روی رادیو جوان خواستار حذف آنها شد.
کد خبر: ۸۳۶۷۹۰

راست: گرانی بلیت کنسرت همیشه هزار حرف و ماجرا داشته که البته هیچ یک هم به نتیجه‌ای نرسیده ‌است. در این میان اما در هفته‌ای که گذشت، یک پژوهشگر درباره این موضوع توضیحات خوب و جالبی ارائه کرد. محمدرضا آزاده‌فر پژوهشگر، مدرس و مولف آثار تئوریک حوزه موسیقی درباره گرانی بلیت کنسرت‌ها در ایران گفت: بسیاری از سالن‌های اجرای کنسرت با عوارض مردم ساخته شده و لازم است مسئولان امر با توجه به این موضوع، شرایط مطلوب‌تری برای تماشای کنسرت‌ها فراهم کنند؛ چراکه به طور حتم گران بودن قیمت بلیت کنسرت‌ها، مقداری با اهداف فرهنگی هماهنگ نیست.

او همچنین توضیحات جالبی ارائه کرده و گفته، متوسط قیمت بلیت اجرای ارکسترهای سمفونیک دولتی در دنیا بین 8 تا 12 دلار است که تقریبا معادل حداقل دستمزد یک تا دو ساعت کار یک کارگر است، اما در کشورمان حداقل دستمزد روزانه در سال 94 بر مبنای گزارش شورای عالی کار، مبلغ 237 هزار و 475 ریال است؛ یعنی ساعتی کمتر از 3000 تومان. بر این مبنا بلیت ارکسترهای دولتی مانند سمفونیک و ملی بایستی اصولا بین 3000 تا 6000 تومان تعیین شود و دیگر ارکسترها نیز چنانچه ادعای مردمی بودن داشته باشند، در همین حدود بایستی قیمت بلیت خود را تعیین کنند. این در حالی است که قیمت رسمی بلیت ارکستر سمفونیک تهران بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

کوک: کوک این هفته را اختصاص می‌دهیم به یک اجرای خوب؛ اجرایی که ریتم موسیقی جنوب را در برج آزادی روی صحنه برد. گروه موسیقی داماهی یکی از گروه‌های جوان موسیقی کشورمان است که با الهام از موسیقی جنوب ایران، قطعات بسیار زیبایی را خلق کرده است. این گروه به تازگی آلبومی را هم منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها