هنوز پاییز نرسیده، خنکای بادهای پاییزی و قدم زدن در روزهای آخر تابستان امسال دلچسب‌ترین اتفاق این روزهای زندگی همه ما خواهد بود. حالا این هفته مثل همه هفته‌های گذشته و با حال و هوای انتظار پاییزی که در راه است، راهی برنامه‌های فرهنگی و هنری شویم که در گوشه و کنار شهر و کشورمان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۸

دیدنی

این هفته در شهر تهران جشنواره تئاترشهر در حال برگزاری است. جشنواره‌ای که امروز عصر در محوطه تئاترشهر با اجرای نمایش «دریادلان» به کارگردانی امیدحسین شفیعی و ادای دین به شهدای غواص کار خود را آغاز می‌کند.

شما می‌توانید ساعت 19 و 30 دقیقه امروز در این رویداد زیبا شرکت کرده و به این شهدا ادای دین کنید؛ ضمن این‌که این جشنواره تا دوم مهر در فرهنگسراهای مختلف و چند سالن تهران نمایش‌هایی را روی صحنه می‌برد. برنامه این نمایش‌ها را هم می‌توانید روی سایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری که برگزارکننده این جشنواره است، ببینید. خلاصه آن‌که این جشنواره هفته آخر تابستان شیرینی برایتان رقم خواهد زد؛ به لذت نوشیدن یک لیوان شربت بهارنارنج.

پیشنهاد می کنیم برای این آخر هفته به تماشای فیلم دلتنگی‌های عاشقانه بروید؛ فیلمی به کارگردانی رضا اعظمیان که محمدرضا فروتن و میترا حجار در آن بازی می‌کنند. رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی و شیوا خنیاگر هم دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم نگاهی دارد به قصه زندگی شهید منوچهر مدق و همسرش فرشته ملکی که هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه آنها دستخوش تغییرات می‌شود. فروتن و حجار پیش از این در فیلم‌هایی چون متولد ماه مهر، فریاد، اعتراض و ملاقات با طوطی با هم همکاری داشته‌اند.

رفتنی

مجسمه‌ پنه‌لوپه به همراه سه خواهر دیگرش اواخر شهریور وارد ایران می‌شود تا در نخستین روز هفته گردشگری در موزه ملی ایران به نمایش درآید. این مجسمه شش ماه پیش برای نمایش در کنار «پنه‌لوپه»‌های‌ ایتالیایی در بنیاد «پرادا» میلان به ایتالیا ارسال شده بود.

مجسمه‌های سه خواهر، نخستین آثار تاریخی غیرایرانی است که به ایران امانت داده می‌شود تا در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شود. قرار است براساس تفاهم‌نامه‌ به امضا رسیده میان موزه‌ ملی ایران و بنیاد «پرادا» در میلان این مجسمه‌ها از 31 شهریور برای نمایش به ایران آورده شده و به مدت چهار ماه در ایران نمایش داده ‌شود. نیم‌تنه‌ «پنه‌لوپه»‌ ایران که در پرسپولیس کشف شده و در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود،‌ در یونان باستان همسر «اولیس»، قهرمان اسطوره‌ای داستان ایلیاد هومر است. این مجسمه در زمان حضور یونانی‌ها در ایران در دوره‌ سلوکی ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها