سناریوی ویژه روی میز وزارت نفت قرار گرفت

بنزین گران؛ جریمه خرید با کارت سوخت جایگاه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

تغییر راه‌های استفاده از کارت سوخت

سیدناصر سجادی در گفت‌وگو با جام‌جم درخصوص سرنوشت کارت‌های سوخت در آینده گفت: کارت سوخت بنزین ماموریت داشت در عرض چند سال، مردم را با قیمت واقعی بنزین آشنا کند که بخوبی این ماموریت را انجام داد.
کد خبر: ۸۳۴۷۶۱
تغییر راه‌های استفاده از کارت سوخت

سجادی با بیان این که پیش از این مردم به دلیل قیمت پایین، ارزش بنزین را نمی‌دانستند، اظهار کرد: با اجرای طرح‌های سهمیه‌بندی و کارت سوخت، مردم با یک شیب ملایم با قیمت‌های واقعی آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: برای اجرای سامانه کارت سوخت، سرمایه‌گذاری مناسبی شد و این سامانه توانست اطلاعات خوبی را نیز در خصوص وضعیت مصرف بنزین در اختیار نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور قرار دهد.

سجادی اضافه کرد: بهتر است مردم در شرایط فعلی، کارت‌های سوخت خود را حفظ کرده و هنگام مراجعه به جایگاه‌ها و سوختگیری از آن استفاده کنند. درباره راه‌های حفظ کارت سوخت در آینده نیز سناریوها و پیشنهاد‌هایی مطرح شده که در حال بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است. این پیشنهادها باید برای تصویب به هیات دولت ارائه شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در باره کارت سوخت گازوئیل نیز در حال اجرا کردن طرح اختصاص سوخت به‌ازای پیمایش هستیم که قرار است از اواخر شهریور اجرایی شود.

سجادی با بیان این که در حال حاضر در همه خودروهای دیزلی، سوختگیری با کارت انجام می‌شود، اظهار کرد: قیمت گازوئیل 300 تومان است و با قیمت واقعی فاصله داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره آخرین وضعیت مصرف بنزین در کشور نیز گفت: مصرف روزانه بنزین در سال 94، به‌طور میانگین 72 میلیون لیتر در روز بوده در حالی که سال گذشته،‌ میانگین مصرف 70 میلیون لیتر بوده است.

سجادی با بیان این که میزان مصرف بنزین در پنج ماه نخست سال نسبت به سال گذشته،‌ حدود 3 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: پیش‌بینی ما از افزایش میزان مصرف بنزین در سال جدید، 5 درصد بود که خوشبختانه تنها 3 درصد افزایش داشت.

سجادی اضافه کرد: به علت افزایش تولید گاز کشور و کاهش نیاز به مصرف سوخت مایع در بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها، میزان مصرف انواع سوخت مایع در کشور کاهش قابل توجهی یافته،‌ به طوری که مصرف گازوئیل در پنج ماهه نخست امسال، 17 درصد کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها