با کمک تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، مردی که کاملا معلول بود توانست یک اسکلت خارجی بیونیک را به طور داوطلبانه کنترل کرده و با کمک آن هزاران قدم را بردارد.
کد خبر: ۸۳۲۲۷۲
راه‌ رفتن یک مرد معلول با استفاده از اسکلت رباتیک

به گزارش ایسنا، استفاده از این سیستم شبیه‌سازی نخاعی غیرتهاجمی به هیچ جراحی نیاز ندارد و گفته می‌شود این نخستین بار است که شخصی با چنین معلولیت کاملی قادر شده به طور فعالانه و داوطلبانه با کمک این ابزار راه برود.

«مارک پولاک» حرکات داوطلبانه را حتی تا دو هفته پس از آموزش با اسکلت شبیه‌سازی‌کننده خارجی انجام داد.

تیم دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس همچنین به تازگی از همین تکنیک غیرتهاجمی استفاده کرد و پنج مرد کاملا معلول با کمک آن توانستند پاهایشان را حرکت دهند.

پولاک به مدت چهارسال پیش از این مطالعه، به طور کامل از ناحیه کمر معلول بود و برای پنج روز در این اسکلت خارجی رباتیک آموزش دید. او همچنین دو هفته آموزش عضلانی را با اسکلت شبیه‌سازی خارجی از سر گذراند.

حرکات داوطلبانه و شبیه‌سازی‌شده پای این فرد نه تنها توانایی حرکت بدست‌آمده را از طریق این تکنیک نشان می‌دهد بلکه خود فرآیند آموزش، مزیت‌های سلامتی را به ویژه در افزایش کارکرد قلبی عروقی و همچنین قدرت افزایش‌یافته عضلات به دنبال دارد.

سیستم جدید به نوعی یک اسکلت خارجی بیونیک باتری‌محور است که به حرکات پای کاربر امکان جلوبردن این واحد فناورانه را در شیوه‌ای گام به گام می‌دهد؛ این اسکلت همچنین دارای نوعی شبیه‌سازی‌کننده خارجی غیرتهاجمی است که امکان تولید سیگنال‌های عصبی را برای ایجاد حرکات پا فراهم می‌کند.

پولاک در سال 2010 و هنگام سقوط از یک پنجره در طبقه دوم یک ساختمان مجروح و دچار آسیب‌دیدگی نخاعی شد.

جزئیات این موفقیت علمی به تازگی در سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی سالانه مهندسی IEEE متعلق به انجمن زیست‌شناسی و پزشکی آمریکا ارائه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها