با حمایت باربارا میکولوسکی سناتور ایالت مریلند از برجام، شمار سناتورهای حامی توافق هسته‌ای به 34 نفر رسید و این یعنی آن که اوباما برای دفاع از وتوی احتمالی مصوبه کنگره درباره برجام آرای لازم را در اختیار دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وال‌استریت‌ژورنال نوشته رئیس‌جمهور آمریکا در جدال با کنگره به پیروزی رسیده است.
کد خبر: ۸۳۲۰۵۳

همزمان با طرح احتمال پیروزی اوباما در نبرد سیاسی با مخالفان در کنگره، عصر ایران نوشته است سایت‌های تندرو ضدایران در آمریکا با طرح ادعایی مضحک، برخی سناتورهای حامی برجام را متهم به دریافت رشوه از ایران کرده‌اند!

جیسون رضاییان در انتظار ابلاغ حکم

لیلا احسن، وکیل جیسون رضاییان (روزنامه‌نگار ایرانی‌تبار آمریکا) با اشاره به گذشت حدود 23روز از ختم دادرسی پرونده موکلش، گفت: هنوز حکمی به ما ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ حکم موکلم هستیم. او به ایرنا گفته حکم، طبق روال قانونی ظرف یک هفته بعد از ختم جلسه دادرسی صادر و ابلاغ می‌شود.

تکذیب تعلیق سرپرست دایره نظارت بر زندان اوین

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در واکنش به برخی شایعات درباره تعلیق سرپرست دایره نظارت بر زندان اوین، گفت: سایت‌های ضد انقلاب و کسانی که عناد آنها با جمهوری اسلامی ایران آشکار است اخیرا شایعاتی را مبنی بر تعلیق سرپرست دایره نظارت بر زندان اوین عنوان کردند که این موضوع صحت ندارد و نامبرده با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. به گزارش میزان، وی تاکید کرد: هدف از انتشار این گونه اخبار دروغ پراکنی و اتهام‌زنی است.

مقایسه «برجام» و «حصر» به روایت پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در دیدار برخی مدیران رسانه و دانشجویان گفته «موضوع برجام از دیدگاه ما همانند حصر، یک بحث سیاسی و امنیتی و فراتر از تصمیم قواست؛ بنابراین باید در شورای‌عالی امنیت ملی به بحث گذاشته شود.» به گزارش ایسنا، وی درباره موضوع حصر یادآور شده است: چون این تصمیم سیاسی و امنیتی بوده و به‌دنبال هرج و مرج و فتنه در کشور گرفته شده است، بی‌تردید برای حل آن کشور نیاز به آرامش دارد.

تکرار دوباره تاکتیک‌های انگلیسی در منطقه

«توبایاس الوود» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مقاله‌ای با عنوان «امارات و انگلیس؛ روابط راهبردی» در روزنامه «الاتحاد» امارات اعلام کرد: «بازگشایی سفارت این کشور در ایران به معنای تغییر سیاست لندن در قبال اعراب حاشیه خلیج فارس و حمایت از آنها نیست.» به گزارش فارس، او در این مقاله تاکید کرده «انگلیس در کنار شرکا و متحدان (عرب) خود در خلیج فارس ایستاده و به کار خود برای جلوگیری از هر مداخله خارجی در امور کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.»

واکنش سخنگوی وزارت کشور به اظهارات آیت‌الله یزدی

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره بی‌اعتمادی به برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: آیت‌الله یزدی از بزرگان کشور است و بنده از قدیم‌الایام به ایشان ارادت داشته‌ام و نظراتشان مهم است اما صلاح نمی‌دانم از طریق رسانه‌ها در سال همدلی و همزبانی با ایشان صحبت کنم. او به ایرنا گفته «آیت‌الله یزدی همچنان در دو تا سه روز آینده مشغول اداره جلسه مجلس خبرگان رهبری هستند، ان‌شاءالله بعد از فراغت ایشان، حضوری خدمتشان توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.»

نقشه هسته‌ای عربستان به روایت ایمیل‌های کلینتون

بخش‌های جدیدی از نامه‌های الکترونیکی افشا شده «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهد وی در مکاتبه با یوشکا فیشر، همتای آلمانی‌ خود در سال 2010 میلادی، گفته است که عربستان با سرمایه‌گذاری در برنامه اتمی ـ تسلیحاتی پاکستان، برای خود بمب اتم ذخیره می‌کند. به گزارش تسنیم و به نقل از «ووکیتیو»، فیشر افزوده است: «عربستان با در نظر گرفتن همین احتمال، در تسلیحات اتمی پاکستان سرمایه‌گذاری کرده و این در حقیقت، بمب رزرو شده آنهاست.»

رایزنی با 4 کشور غربی درباره استرداد متهمان پولشویی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از گفت وگو با چهار کشور غربی برای بازگرداندن مجرمان مربوط به پولشویی خبر داد. ناصر سراج در حاشیه همایش بین‌المللی «مبارزه با مفاسد مالی» در مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: طرف‌های غربی باید پول‌ها و شخص متهم را به کشور برگردانند. متاسفانه در حال حاضر مسائل مالی با مسائل سیاسی آمیخته شده و کسانی مثل خاوری باید به کشور تحویل داده شوند و پول‌هایی را که خارج کرده‌اند نیز برگردانده شود.

کری: کشورها مشتاق تجارت با ایران هستند

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز نسبت به تبعات رد توافق هسته‌ای با ایران در کنگره این کشور هشدار داد و مدعی شد در آن صورت ایران به بمب هسته‌ای دست می‌یابد.

به گزارش فارس، جان کری در برنامه «مورنینگ جو» شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» تاکید کرد، رد برجام به اثبات بی‌اعتمادی ایران به غرب و فروپاشی تحریم‌ها منجر می‌شود. او به انتقادهای مطرح‌شده در مورد آزادسازی دارایی‌های ایران هم اشاره کرد و گفت: «این که گفته می‌شود قرار است صدها میلیون دلار پول آزاد شود، دقیق نیست. این مبلغ در نهایت 55 میلیون دلار است. ضمنا این پول ما نیست، پول خودشان است. این پول‌ها (حتی) در بانک‌های آمریکا هم نگهداری نمی‌شود. به همین دلیل هم هست که پول‌ها (به ایران) سرازیر خواهد شد و کشورها شروع به تجارت خواهند کرد و آن وقت است که تحریم‌ها از هم خواهد پاشید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها