لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل قصد دارد دوباره به صحنه سیاست بازگردد و از همکارش دیلما روسف حمایت کند.
کد خبر: ۸۳۰۸۸۱

روسف، رئیس‌جمهور کنونی برزیل به دلیل فساد گسترده در کشور بشدت زیر فشار افکار عمومی بوده و میزان محبوبیتش به پایین‌ترین سطح رسیده است.

به گزارش فارس و به نقل از تله سور، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل روز شنبه اعلام کرد تصمیم دارد دوباره به سیاست برگردد و از جایگاه دیلما روسف، رئیس‌جمهور کنونی برزیل دفاع کند.

وی در حضور شرکت‌کنندگان سمیناری که در شهر سائو برناردو د کامپو واقع در سائوپائولو، بزرگ‌ترین شهر بزریل برگزار شد، اظهار کرد: من پس از پایان هشت سال ریاست‌جمهوری‌ در برزیل، سعی کردم سکوت پیشه و از سیاست کناره‌گیری کنم؛ اما هم‌اکنون تصمیم دارم مجدد به صحنه سیاست برگردم، مصاحبه کنم، به سفر بروم و با مقامات دیدار داشته باشم تا از این طریق از جایگاه رئیس‌جمهور کنونی برزیل دفاع کنم.

وی ضمن اشاره به انتقادات مخالفان از روسف اعلام کرد: من در گذشته از پشتیبانی و حمایت بسیاری از مردم و مقامات بهره‌مند بودم و فکر می‌کنم اگر در حال حاضر به همان اندازه از روسف حمایت شود و همچنین به وی فرصت داده شود تا در آرامش به امور کشور بپردازد، شرایط برزیل بهتر خواهد شد. لولا ضمن اشاره به فسادهای مالی دولت برزیل و رشوه‌‌خواری‌های کلان مقامات این کشور اذعان کرد: برزیل در حال حاضر درگیر جنگ نخبگان کشور و رفتار تبعیض‌آمیز آنها با افراد فقیر جامعه شده و به‌تدریج این درگیری موجب نفرت مردم از مقامات خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها