مسی و باز هم مسی

لیونل مسی برای سومین بار جایزه بهترین بازیکن فوتبال اروپا را برد تا نامش در کنار یوهان کرایوف، مارکو فان باستن و میشل پلاتینی به‌عنوان یکی از چهار برنده پرافتخارتر این جایزه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۳۰۱۵۷

مسی که برای بردن جایزه بهترین بازیکن اروپا کریستیانو رونالدو و لوئیس سوارز را در کنار خود می‌دید، از همان ابتدای مراسم، چهره یک فاتح را داشت چون می‌دانست در رقابت امسال کسی شایسته‌تر از او نیست. نتایج آرای نهایی هم همین را ثابت کرد. مسی در حالی با 49 رای به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد که سوارز و رونالدو، در مجموع فقط پنج رای به دست آورده بودند؛ سه رای برای مهاجم اروگوئه‌ای بارسا و دو رای هم برای CR7 یا همان شماره 7 نامدار رئال‌مادرید.

به این ترتیب مسی که پیشتر در سال 2009 جایزه توپ طلای فوتبال اروپا را به دست آورده بود و در سال 2011 هم اولین برنده جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا در شکل و شمایل جدید آن بود، برای دومین بار این تمثال نقره‌ای رنگ را برد تا با احتساب توپ طلایی که در سال 2009 به دست آورده است، حالا فقط یک عنوان دیگر تا عبور از کرایف، فان باستن و پلاتینی در اروپا فاصله داشته باشد؛ اتفاقی که پلاتینی، رئیس فیفا چهار سال قبل پیش‌بینی کرده بود.

ستاره بارسلونا که از کسب عنوان بهترین بازیکن سال اروپا شادمان بود، قبل از هر چیز از هم‌تیمی‌های خود برای کسب این عنوان تشکر کرد. مسی پس از انتخاب به‌عنوان برترین بازیکن سال اروپا گفت: سال بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای را در بارسلونا پشت‌سر گذاشتم و فکر می‌کنم اتحادی که در تیم و رختکن ما وجود داشت یکی از دلایل اصلی موفقیت ما در فصل گذشته بود. این جایزه برایم افتخار بزرگی است و جا دارد از هم‌تیمی‌هایم برای رسیدن به این عنوان تشکر کنم. او افزود: این جایزه متعلق به من نیست بلکه به همه هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا تعلق دارد. به خاطر آنهاست که اکنون من اینجا هستم و این جایزه را کسب کردم. من تنها نماینده بازیکنان بارسلونا هستم که همگی فصل خوبی داشتند.

با این انتخاب، شانس مسی برای کسب توپ طلای فوتبال جهان نیز افزایش یافت.

گل مسی، گل سال اروپا

گل لیونل مسی به بایرن‌مونیخ که با حرکت زیبای این بازیکن همراه بود به عنوان بهترین گل فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

در نظرسنجی سایت یوفا، کاربران گل چیپ این بازیکن به مانوئل نویر را که با محو کردن بوآتنگ به ثمر رسید با 39 درصد آرا به‌عنوان زیباترین گل فصل قبل فوتبال اروپا انتخاب کردند.

بعد از این آن، گل‌های کریس رونالدو (رئال‌مادرید) با 24 درصد، آرون رمزی (آرسنال) با 9 درصد، نیمار (بارسلونا) با 7 درصد بیشترین رای را از کاربران اینترنتی دریافت کردند. همچنین مهار تراشتگن دروازه‌بان بارسلونا برابر شوت لواندوفسکی در بازی برگشت بارسلونا و بایرن‌مونیخ نیز بهترین سیو یا مهار دروازه‌بانان فصل فوتبال لیگ قهرمانان انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها