دیدار ستارگان فوتبال جهان و ایران ساعت 17 و 45 دقیقه جمعه برگزار می‌شود

ستاره بازی در ورزشگاه آزادی

برای آنها که هنوز هم با خاطرات ستاره‌های یک دهه قبل فوتبال زندگی می‌کنند، فردا یک روز تکرار نشدنی است؛ روزی که چمن ورزشگاه آزادی و نیمکت‌های آن، پذیرای بسیاری از این ستاره‌هاست.
کد خبر: ۸۲۹۸۲۶

بودو ایلگنر، ویکتور بایا، روبرتو کارلوس، فابیو کاناوارو، فرناندو هیرو، میشل سالگادو، فرناندو کوتو، مارسل دسایی، لوئیس فیگو، کریستین کارمبئو، گایزکا مندیتا، یاری لیتمانن، پدرو پائولتا، خواکین رومئو، جیمی پدرو لوپز و ادگار داویدز. نفرات تیمی هستند که با عنوان ستارگان فوتبال جهان به تهران می‌آیند. بی‌شک ورزشگاه آزادی از زمان تاسیس آن در سال 1352 تا امروز، این تعداد ستاره بزرگ فوتبال را یکجا به خود ندیده است.

در این جمع پرستاره، فوتبالی‌ها فرناندو هیرو را با آن تعصب مثال‌زدنی‌اش به عنوان کاپیتان و اسطوره فوتبال رئال‌مادرید می‌شناسند؛ کسی که بیش از 500 بازی در لالیگا انجام داد. دو قهرمانی پیاپی مارسل دسایی در لیگ قهرمانان با پیراهن مارسی و میلان هم فراموش‌نشدنی بود، درست مثل آن شوت کات‌دار و خارق‌العاده روبرتو کارلوس به فرانسه در دیدار دوستانه‌ای که قبل از جام جهانی 1998 برگزار شد. در مورد لوئیس فیگو هم برخورد استوک‌های حسین کعبی با صورت او در جام جهانی 2006 و البته آن کله خوک بریده شده‌ای که هواداران بارسا در ال‌کلاسیکو به سمتش پرتاب کردند از جمله اتفاقاتی است که تا همیشه در ذهن فوتبالی‌ها باقی می‌ماند. فابیو کاناوارو هم برای خیلی‌ها بیش از همه یادآور افتخاراتی است که این مدافع سختکوش با بالای سر بردن جام جهانی فوتبال و بردن توپ طلای فوتبال جهان در سال 2006 به دست آورد.

تیم ستارگان فوتبال جهان بامداد فردا وارد تهران می‌شود. دیدار خیریه این تیم با تیم منتخب ستارگان ورزش و هنر ایران نیز طبق برنامه ساعت 17 و 45 دقیقه فردا (جمعه 6 شهریور) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

کارلوس و سالگادو آمدند

از تیمی که قرار است با عنوان ستارگان فوتبال جهان به تهران بیاید، دو نفرشان بامداد دیروز آمدند. میشل سالگادو و روبرتو کارلوس دو ستاره سرشناسی هستند که به همراه خواکین رومه آ، رئیس کمیته پیشکسوتان رئال‌مادرید وارد تهران شدند تا یک روز بیشتر از دیگر نفرات این تیم در تهران بمانند.

این دو امروز صبح دیداری با رئیس فدراسیون فوتبال دارند و پس از آن با حضور در برج میلاد در یک نشست خبری که ساعت 14 برگزار می‌شود شرکت می‌کنند تا پاسخگوی پرسش خبرنگاران باشند.

قیمت بلیت بازی فردا

آخرین جلسه هماهنگی برگزاری ستارگان جهان ـ هنرمندان ایران دیروز با حضور مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان در دفتر ریاست سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست مهدی تاج اظهار کرد: سازمان لیگ تمام تلاش خود را برای برگزاری منظم و بدون اشکال دیدار ستارگان دنیا ـ هنرمندان ایران انجام می‌دهد. در این جلسه در مورد مسائل مختلف دیدار خیریه فوق از جمله بلیت‌فروشی و مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال تصمیماتی اتخاذ شد. بلیت‌فروشی دیدار فوق نیز در روز بازی در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد و قیمت بلیت‌ها 5000 و 8000 تومانی خواهد بود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی

همچنین قرار است قبل از دیدار فوق، بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای زمین فوتبال چوار ایلام تجلیل به‌عمل آورد. در عین حال در حاشیه این دیدار از مربیان سازنده فوتبال کشورمان از جمله امیر ابوطالب، نایب رویین‌دل، علی روزبهانی و همچنین سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال ایران تجلیل به عمل خواهد آمد. در این مسابقه، طرحی به عنوان طرح هم سفره برای حمایت از 400 هزار کودک زیر شش سال که دچار سوءتغذیه هستند توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) کلید می‌خورد، همچنین بخشی از عواید این بازی برای حمایت از جامعه بیماران ام‌اس به این قشر تخصیص داده می‌شود.

بازتاب جهانی حضور ستارگان دنیا در تهران

خبر سفر تیم ستارگان جهان به ایران برای انجام یک بازی دوستانه با تیم ستارگان ایران به نفع بیماران ام‌اس، در رسانه‌های جهان بازتاب قابل توجهی داشته است.

سایت دیلی صباح ترکیه در این باره نوشته است: در سایه توافقات هسته‌ای ایران، یک بازی پرستاره فوتبال بین بازیکنان ایرانی و تیم ستاره‌های جهان از جمله لوییس فیگو و گری لینه‌کر در تهران برگزار می‌شود.

روبرتو کارلوس و فابیو کاناوارو نیز موافقت خود را برای بازی در این تیم بین‌المللی اعلام کرده‌اند.

سایت ایتالیایی گل نیز با انتشار خبری از موفقیت ایران در میزبانی تیم پرستاره جهان نوشته است قهرمانان سابق جهان از کاناوارو و فیگو تا روبرتو کارلوس در راه سفر به ایران هستند. این سایت با اشاره به پینگ‌پنگ دیپلماسی که همواره می‌تواند بر ورزش تاثیر بگذارد و با اشاره به تنش‌زدایی در روابط بین چین و آمریکا در سال ۱۹۷۲، یادآوری کرده که این کشور توانست به سرعت در عرصه ورزشی راه را برای خود باز کند. این سایت نیز با تمجید از تیم فوتبال ایران به عنوان یکی از بهترین‌های آسیا حضور ستارگان جهان در ایران را نشانه دوره جدیدی در ورزش ایران خوانده است.

سایت ایتالیایی ریپابلیکا اسپورت هم با اشاره به این‌که ورزش همواره موقعیتی ایجاد می‌کند تا خستگی‌های سیاسی کنار گذاشته شود، این خبر را پوشش داده است. سایت انگلیسی Inside World Fotball هم با انتشار گزارشی مفصل از این خبر داده که روز جمعه فرصتی استثنایی برای دیدن بزرگ‌ترین قهرمانان جهان است که به نفع یک اقدام خیریه در ایران به میدان می‌روند.

این سایت با پوشش دادن خبر نشست خبری روز شنبه که از سوی جامعه حمایت از بیماران ام‌اس برگزار شد، درباره جزئیات حضور ستارگان در ایران، اعضای تیم حاضر در ایران و برنامه‌های پیش‌رو، خبر داده و از جایگاه جدید ورزش ایران در سایه آرامش سیاسی سخن گفته است.

در این گزارش آمده است در تیم ستارگان ایران انتظار می‌رود تا بیشتر ستارگان جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ در میدان باشند و تیم هنرمندان بیشتر از روی نیمکت به تماشای بازی بپردازند.

عادل امشب ویژه برنامه دارد

به بهانه حضور ستارگان فوتبال جهان در تهران و دیدار جمعه بعدازظهر این تیم با منتخب ستارگان ورزش و هنر کشورمان در ورزشگاه آزادی، برنامه 90 به صورت ویژه روی آنتن خواهد رفت.

عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه 90 که دوشنبه شب و در خلال برنامه‌اش نوید پخش این ویژه برنامه را به نودی‌ها داده بود، درباره برنامه امشب 90 به جام‌جم گفت: ما قصد داریم در این برنامه با دعوت از میشل ساگادو و روبرتو کارلوس به شکل ویژه‌ای به مسابقه روز جمعه ستارگان فوتبال جهان بپردازیم.

وی با بیان این‌که در برنامه امشب 90، به موضوعات دیگر پرداخته نخواهد شد، افزود: ما برای این برنامه آیتم‌های متنوعی از دوران فوتبال ستارگانی که قرار است در بازی روز جمعه حضور داشته باشند، آماده کرده‌ایم. گزارش‌هایی از تمرین تیم منتخب کشورمان هم آماده شده است ضمن این‌که قرار است به صورت زنده و مستقیم لحظه ورود تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان را به تصویر بکشیم و در صورت امکان مصاحبه‌هایی را هم تقدیم بینندگان کنیم. البته جا دارد همین‌جا از مسئولان شبکه سه که این زمان را در اختیار ما گذاشتند، تشکر کنم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها