رئیس سابق بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرد:

خطرات انتشار اطلاعات ساختگی درباره سایت پارچین

گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد.
کد خبر: ۸۲۶۷۴۵
گزارش آژانس درباره راستی‌آزمایی هسته‌ای ایران منتشر شد

یوکیا آمانو در این گزارش هفت صفحه ای خود برای اعضای شورای حکام، پیامدهای اجرای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را تشریح کرده و در گزارش خود اقدامات خاصی را به منظور شروع راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مندرج در برجام بیان داشته است.

در این ارتباط مدیرکل آژانس اتخاد اقدامات ذیل را توسط شورای حکام توصیه کرده است:

1- بررسی گزارش دبیرکل.

2- اجازه دادن به مدیرکل جهت اجرای اقدامات لازم برای راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مندرج بر برجام و ارائه گزارش مستمر در این خصوص در طول مدت اجرای برجام.

3- دادن مجوز به آژانس برای مشورت و تبادل اطلاعات با کمیسیون مشترک پیش بینی شده در برجام.

همچنین مدیرکل آژانس در این گزارش پیش بینی کرده است که هزینه فعالیت های آژانس در ارتباط با نظارت بر اجرای تعهدات قطعنامه شورای امنیت حداقل قریب به 10 میلیون یورو در سال باشد.

نشست یک روزه ای برای بررسی راستی آزمایی برجام و تبعات مالی آن بر بودجه آژانس در تاریخ 25 آگوست (سوم شهریورماه ) درمقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار می شود.

سرگئی گاس، مدیر روابط عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر در گفت وگو با خبرگزاری صداو سیما در وین در این باره گفت که شورای حکام در این نشست یک روزه، گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص درخواست های قطعنامه 2231 شورای امنیت و هزینه‌های مالی مربوط به آن برای آژانس را بررسی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها