وزیر خارجه کشورما ن امروز برای رایزنی با مقامات روسیه در سفری یکروزه به مسکو می‌رود.
کد خبر: ۸۲۶۵۰۲

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر افزود: هدف از این سفر رایزنی درباره مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحکیم روابط میان دو کشور دوست و همسایه است.

وی گفت: دکتر ظریف در این سفر با همتای روس خود و مقامات روسیه درباره تعمیق روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق موادمخدر مذاکره خواهد کرد.

سفیر ایران در روسیه گفت: رایزنی درباره جمع‌بندی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و همکاری‌های دو کشور در این زمینه و نیز تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد.

سنایی افزود: ایران و روسیه کشورهای دوست و همسایه هستند و روسیه همواره نقش مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرده است.

وی گفت: با وجود کم شدن مناسبات تجاری ایران و روسیه در سال‌های 2010 تا 2013، این مناسبات در دو سال اخیر افزایش یافته است و زمینه‌های متعددی برای گسترش این همکاری‌ها وجود دارد.

پیام مهم ظریف در سفر منطقه‌ای

سفر ظریف به روسیه در حالی صورت می‌گیرد که با توجه به تهیه طرح اصلاح شده‌ای از سوی تهران برای حل بحران سوریه، موضوع این کشور نیز یکی از محورهای مذاکرات وزیر خارجه کشورمان در مسکو خواهد بود.

این در حالی است که ظریف در سفر هفته قبل خود به سوریه و لبنان نیز درباره این طرح، رایزنی‌هایی انجام داده بود.

معاون عربی ـ آفریقای وزارت امور خارجه در این زمینه گفته است: ایران راهبرد کنونی خود در سوریه و در مبارزه با افراط‌گرایی را تغییر نخواهد داد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، حسین امیرعبداللهیان در دیدار عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با اشاره به نقش حساس رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی صحیح حوادث، افزود: حمایت از همسایگان، دوستان و متحدان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وی با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه ایران به سوریه بعد از توافق هسته‌ای اظهار کرد: دکتر ظریف در این سفر حامل پیام مهمی برای همسایگان، کشورهای عربی و محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها