رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تأکید کرد که این توافق به ایران اعتماد به نفس می‌دهد تا به تل‌آویو حمله کند.
کد خبر: ۸۲۳۴۶۴
مک‌کین: توافق هسته‌ای به ایران اعتماد به نفس می‌دهد

به گزارش فارس، «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آریزونا» و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تأکید کرد: ما باید این ایده را کنار بگذاریم که تنها دو گزینه توافق هسته‌ای یا جنگ با ایران را پیش روی خود داریم.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، مک‌کین در دفتر خود برای هیأتی از خبرنگاران دیپلماتیک اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده بودند، گفت که نگرانی درباره نزدیکی آمریکا به اسرائیل ندارد «بلکه درباره تقویت حس ایران از اینکه توانمندی حمله به اسرائیل را دارد، نگرانم.

وی تأکید کرد علیرغم تیره شدن روابط بین آمریکا و تل‌آویو، حمایت افکار عمومی آمریکا از رژیم صهیونیستی در مقایسه با پنج سال پیش بیشتر شده است.

این سناتور آمریکایی تأکید کرد که توافق دوجانبه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محرمانه نگاه داشته شده است و در اختیار سناتورهای آمریکایی قرار داده نشده است.

مک کین ضمن انتقاد از اوباما که می‌گوید دو راه‌حل توافق یا جنگ درباره ایران وجود دارد، گفت: تمامی شاهدانی که از آنها چیزهایی شنیده‌ام گفته‌اند که گزینه‌های دیگری وجود دارد ما باید این ایده را کنار بگذاریم که تنها دو گزینه وجود دارد.

این سناتور جمهوری‌خواه درباره «بسته جبرانی» پیشنهادی دولت آمریکا به کشورهای خلیج‌فارس برای توافق با ایران گفت: پیشنهاد تسلیحات (به کشورهای خلیج‌فارس) نگرانی دولت اسرائیل درباه این توافق را کاهش نمی‌دهد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا درباره احتمال رد توافق هسته‌ای ایران در کنگره و سلب حق وتوی اوباما در این زمینه گفت: در حال حاضر، آراء کافی برای غلبه بر وتو وجود ندارد اما تمایلات به نفع دولت نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها