نبود تضمین برای آینده و مبهم بودن آن باعث می‌شود بسیاری از افراد بخواهند از آن باخبر شوند که اغلب آنان جوانان هستند.
کد خبر: ۸۲۳۳۷۷

آنها می‌خواهند بدانند ادامه راهی که شروع کرده‌اند چه می‌شود. عجول هستند و به تلاش در طول مسیر فکر نمی‌کنند و می‌خواهند بروند سر اصل مطلب.

از هر طریقی سعی می‌کنند عاقبت خود را ببینند و از آن آگاه باشند.کلاهبرداران هم که از این موضوع با خبر شده‌اند از آن به‌عنوان راهی برای پول درآوردن استفاده می‌کنند. فال می‌گیرند و از آینده‌ای زیبا حرف می‌زنند. اگر مراجعه‌کننده مجرد باشد در آینده او همسری خوش‌سیما می‌بینند و اگر از فال‌گیرنده مالی به سرقت رفته باشد مشخصات دزد را به او می‌دهند. خلاصه این افراد برای هر مشکلی یک راه چاره‌ای پیدا می‌کنند و با ساختن رویای زیبا برای مراجعه‌کننده، او را به مراجعه‌های بعدی نیز تشویق می‌کنند.

برخی از حرفه‌ای‌های این شغل نیز با جن و روح در ارتباط هستند و برای گره‌گشایی از آنها کمک می‌گیرند. درجات حرفه‌ای بودن آنها به ارتباطات‌شان با جن و ارواح بستگی دارد. رمالی این روز‌ها بازار داغی دارد به صورتی که حتی پای این کلاهبرداران به اینترنت هم باز شده است.

رمالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی کام بسیاری از کاربران را تلخ کرده و بسیاری از آنها را به نابودی کشانده است. رمالی اینترنتی شیوه دیگری است که تبهکاران، قربانیان ساده‌لوح را از طریق وبسایت‌های اینترنتی شکار می‌کنند و با ارائه شماره حسابی از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز کرده و نتیجه فال را با پست الکترونیکی دریافت کنند. برای مقابله با چنین معضلاتی باید اقدامات فرهنگی جدی و دائمی صورت گیرد.

این روزها سایت‌های فالگیری هم قارچ‌گونه در همه جای فضای مجازی پراکنده‌اند تا جایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک هم صفحاتی ایجاد شده‌ که با دریافت مشخصات شما حتی سال مرگ و چگونگی آن را هم پیش‌بینی می‌کنند.

قانون تا حدی می‌تواند به این معضل رسیدگی کند، اما راهکار اصلی، استفاده از ابزار فرهنگی است.

مهم‌ترین راهکارهای فرهنگی در مقابله با این معضل، آگاهی بخشی به مردم از طریق برنامه‌های صدا و سیما، بهره‌مندی از رسانه‌های مکتوب و نشریات کثیرالانتشار و استفاده از فضاهای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌هاست.

پلیس فتای استان سمنان نسبت به کلاهبرداری از کاربران در سایت‌های اینترنتی تحت عنوان رمالی، به خانواده‌ها هشدار داد: رمالان اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده که رمالان اینترنتی اغلب در سایت‌های خود اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب، از کاربران می‌خواهند پول به حسابشان واریز کنند.

کارشناس پلیس فتا در این اطلاعیه توصیه کرد: افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگسازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها