مردم شهرستان مرزی و محروم دهلران در استان ایلام که طی یکی دو ماهه گذشته زندگی بسیار سخت در دمای بیش از 50درجه را پشت سر گذاشتند، این روزها با مشاهده قبض‌های نیم میلیونی، شوکه و نقره‌داغ شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۰۷۱

به گزارش مهر، گرمای زیاد در این شهرستان طی چند ماه گذشته، مردم را مجبور کرد بیشتر اوقات در خانه بمانند و از آنجا که کولرهای آبی پاسخگوی مردم نیست، در بیشتر خانه‌ها حداقل از دو کولر گازی استفاده می‌شود که در شرایط عادی هزینه زیادی روی دست مصرف‌کنندگان می‌گذارد؛ اما از آنجا که طبق مصوبه دولت دهم، تعرفه گرمسیری شهرستان دهلران از شش به ۹ ماه افزایش یافته بود ـ که تاثیر فراوانی در کاهش هزینه‌های برق مصرفی داشت ـ شهروندان دهلرانی با خیال راحت از ترس گرمازدگی به کولرهای گازی پناه بردند، حال آن‌که با گذشت فقط چهار سال از آن مصوبه، قیمت مصرف برق برای مردم محروم، مرزی و گرمسیر دهلران دوباره بالا رفته و آنها را با قبض‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی مواجه کرده است. رئیس اداره برق شهرستان دهلران در این باره گفت: از حدود سه سال پیش به ازای هر کیلووات برق مصرفی، مبلغ ۳۰ ریال به عنوان عوارض برق به صورتحساب مشترکان بجز روستایی افزوده شده است. علاوه بر این با توجه به مصوبه آذر ماه سال ۹۳ ستاد هدفمند‌سازی یارانه از ابتدای سال ۹۴ ماهانه ده هزار ریال از مشترکان خانگی و تجاری و مبلغ ۹۰ هزار ریال از مشترکان کشاورزی، صنعتی و عمومی به عنوان آبونمان دریافت می‌شود. نصرت‌الله محمد‌بیگی افزود: پایین‌ترین تعرفه کل کشور فقط در چند استان جنوبی بخصوص شهرستان دهلران است و اگر همین مصارف در مناطق سردسیر محاسبه شود، ما شاهد صدور قبوض میلیونی برای مشترکان خواهیم بود.

به گفته وی نرخ تعرفه گرمسیری دهلران حدود سه سال پیش از سه به ۹ ماه افزایش یافته و این تعرفه نیز تاکنون برقرار بوده، ولی از ابتدای سال ۹۴، ۱۰‌درصد نرخ برق مشترکان مسکونی و ۲۰ درصد دیگر مصارف برابر بخشنامه افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها