زاوبه

وحشت در تلویزیون

مجموعه تلویزیونی «شیاطین مرده» دنباله جریان پرطرفداری است که در چند سال اخیر، مشغول تولید نسخه تلویزیونی فیلم‌های موفق و پر سر و صدای دهه‌های قبل است.
کد خبر: ۸۱۹۷۳۵

این بار تفاوت در این است که رسانه تلویزیون به سراغ یک کار ترسناک رفته است، ژانری که در بین مجموعه‌های تلویزیونی در اقلیت قرار دارد و تهیه‌کنندگان این رسانه معمولا کمتر به سراغ آن می‌روند. نه‌تنها شبکه‌های تلویزیونی برای دوباره‌سازی تلویزیونی فیلم‌های پرفروش سینمایی بیشتر به سراغ ژانر اکشن می‌روند، بلکه تهیه‌کنندگان تلویزیون هم رغبت کمتری برای تولید مجموعه‌های ترسناک یا دلهره‌آور از خود نشان می‌دهند. دلایل زیادی در این رابطه ارائه می‌شود و یکی از مهم‌ترین آنها، عدم علاقه تماشاگران تلویزیون به تماشای ماجراجویی‌های ترسناک در منازل خود است. طبق یک سنت قدیمی، فضای تاریک سالن‌های نمایش عامل تعیین‌کننده و مهمی برای خلق ترس و وحشت در بین تماشاگران است و خانه‌های معمولی مردم، چنین فضایی را خلق نمی‌کند. با این حال، هر چند وقت یک بار یک مجموعه ترسناک در بین انبوه مجموعه‌های اکشن، کمدی و خانوادگی تولید شده و روی آنتن می‌رود. این بار قرعه به نام شیاطین مرده افتاده که نمایش عمومی قسمت‌‌های مختلف آن در سالن‌های سینما، با استقبال تماشاگران طرفدار ترس و وحشت روبه‌رو شد. نسخه اصلی فیلم اولین‌بار در سال 1981 روی پرده‌های سینما رفت. کار تولید آن در سال 1979 شروع و اکران عمومی‌اش با وقفه همراه شد. هزینه تولید فیلم بسیار پایین بود و به همین دلیل، استقبال نسبی تماشاگران از آن باعث شد تا لقب یک کار پرفروش را بگیرد. قسمت‌های دوم تا چهارم این درام ترسناک در فاصله سال‌های 1987 تا 2013 به نمایش عمومی درآمد. نسخه تلویزیونی «شیاطین مرده» در شرایطی آماده پخش می‌شود که بحث تولید قسمت‌های جدید نسخه سینمایی آن هنوز ادامه دارد.

سام ریمی درباره تبدیل شدن این مجموعه فیلم به یک مجموعه تلویزیونی می‌گوید: «بعضی فیلم‌های سینمایی امکان و ظرفیت تبدیل شدن به یک کار تلویزیونی را دارند و برخی خیر. شیاطین مرده از آن دسته فیلم‌هایی است که حال و هوای تلویزیونی به آن تحمیل نمی‌شود و به خودی‌خود قابلیت تلویزیونی شدن را دارد. نکته اصلی این است که در دل یک کار تلویزیونی، می‌توان خیلی بهتر و بیشتر به جنبه‌های مختلف داستان آن پرداخت و به یک‌‌سری موضوعات فرعی آن شاخ و برگ و بال و پر بیشتری دارد. استقبال تماشاگران از این مجموعه تلویزیونی به ما این امکان را می‌دهد که ماجراجویی‌های ‌اش ویلیامز را در شکل گسترده‌تری به نمایش بگذاریم. خط اصلی داستان این مجموعه فیلم سینمایی درباره گروهی از ساکنان یک کلبه جنگلی بود که با دردسرها و مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. در یک مجموعه تلویزیونی، می‌توان این دردسرها را در مقیاس وسیع‌تری مورد بحث و بررسی قرار داد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها