جام‌جم در گفت‌و‌گو با کارشناسان بررسی می‌کند

ضربه قاچاق به تولید میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: میان انواع میوه و صیفی قیمت هندوانه به‌شدت کاهش یافته است، به‌طوری که هر کیلوگرم از این محصول در میادین مرکزی میوه و تره‌بار ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۹۳۶۰
کاهش شدید میوه‌های قاچاق در بازار + نرخ انواع میوه‌

حسین مهاجران گفت‌: میان انواع میوه و صیفی، قیمت صیفی‌جاتی مانند خربزه، و به‌ویژه هندوانه در روزهای اخیر کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرکیلوگرم هندوانه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار 200 تا 600 تومان، طالبی 1500 تا 1800 و خربزه هزار تا 1500 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار افزود: قیمت هرکیلو‌گرم گیلاس در میدان مرکزی میوه و تره‌بار 6 تا 12 هزار تومان، هلو شبرنگ، شلیل، زردآلو و آلو 6 تا 8 هزار تومان و نوع ریز این محصولات تا 2 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار داشت: پیاز و سیب‌زمینی نیز وضعیت عرضه مناسبی داشته و به‌ترتیب کیلویی 500 تا 700 و 600 تا 800 تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به نرخ میوه‌های مجاز وارداتی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار، تصریح کرد: هر کیلوگرم انبه 5 تا 8هزار تومان، موز 2800 تا 3200 تومان و هر بسته 6 و 8تایی آناناس 90هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار داشت: به‌دلیل اینکه فصل برداشت نارگیل به پایان رسیده است، این محصول در میادین مرکزی میوه و تره‌بار عرضه نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار افزود: با افزایش عرضه میوه‌های داخلی در بازار مصرف، میزان عرضه میوه‌های خارجی قاچاق، در میادین مرکزی میوه و تره‌بار به‌شدت کاهش یافته است و کمتر در این مکان مشاهده می‌شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
با سلام ببینید با كشاورز چه كار می كنید محصول هندوانه آن را زیر قیمت تمام شده در میادین می خرند چرا؟ چون كشاورز حامی ندارد ولی دو خودروساز سهام داران با نفوذ در آن سهم دارند و وزیر صنعت معدن پشتیبان آن است ولی كشاورز بدبخت توی هفت آسمان یك ستاره هم ندارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها