هفته گذشته فردی که در یکی از شبکه‌های اینترنتی تلفن همراه اقدام به مزاحمت می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۷۳۲۹

چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد، فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه برای وی مزاحمت ایجاد می‌کند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

شاکی در تشریح ماجرا گفت: از مدتی پیش فردی ناشناس با پروفایل‌های متعدد در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و شماره تلفن همراهم را روی کامنت‌ها می‌گذارد و ادعا می‌کند شماره خودش است.

سرهنگ محمد قاسملو، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: پس از جمع‌آوری مستندات و بررسی‌های فنی و مهندسی اجتماعی فرد خاطی مورد نظر شناسایی و به محل پلیس فتا منتقل شد. متهم در اظهارات خود عنوان کرد: دخترم از اینترنت استفاده می‌کند و من از این موضوع‌ها بی‌اطلاعم. در ادامه دختر جوان به پلیس فتا احضار شد که در آنجا به مزاحمت برای شاکی به خاطر سرگرمی اعتراف کرد.

انتقام‌گیری زنانه

در پرونده دیگر نیز به جزئیات دستگیری شخصی می‌پردازیم که در کرمانشاه از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به هتک حرمت کرده بود.

پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که شخص ناشناسی با ایجاد پروفایل جعلی اقدام به فحاشی و هتک حیثیت خانواده وی کرده موضوع توسط ماموران انتظامی مورد بررسی قرار گرفت. ماموران پس از بررسی اظهارات شاکی با استفاده از شیوه‌های علمی، تخصصی و پلیسی متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی متهم که یک زن بود در عملیاتی دستگیر کردند. متهم اعتراف کرد: بین من و خانواده شاکی اختلاف خانوادگی شدیدی وجود دارد و برای انتقامجویی دست به این اقدامات زده‌ام.

اخاذی با اطلاعات شخصی

در آخرین پرونده، شخصی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار اکاذیب و ارسال تصاویر خصوصی می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان ساوه دستگیر شد.

قربانی این پرونده به ماموران گفت: «از حدود شش سال قبل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی بودم، در آن زمان با شخصی آشنا شدم و پس از گپ و گفت‌های فراوان اوایل امسال بنا به خواسته او در یک شبکه اجتماعی دیگر نیز عضو شدم، ایشان با اعتمادسازی و جلب اطمینان من اطلاعاتی را از بنده به دست آورد و پس از گذشت چند ماه اقدام به ارسال اطلاعاتم در فضای مجازی کرد و با تهدید قصد اخاذی از من را داشت.

با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده کارشناسان پلیس فتا، اطلاعاتی به‌دست آمد که موجب شناسایی و دستگیری متهم شد. پسر جوان به جرم خود با قصد اخاذی از شاکی اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها