داغ ترین نرم افزارهای موبایل

صحبت‌های درگوشی

تقریبا تمام کسانی که این روزها تلفن هوشمند دارند از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رایگان مثل واتس‌اپ و وایبر استفاده می‌کنند، فارغ از این‌ که بدانند مکالمات‌شان از کجا می‌گذرد و چه کسانی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. با توجه به این موضوع، شرکت Open Whisper Systems که متشکل از گروهی از برنامه‌نویسان داوطلب است، اپلیکیشن Signal را برای تماس تلفن‌ها بر بستر اینترنت منتشر کرده که ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های آمریکا نیز از هواداران آن است. با نصب این اپ روی گوشی خود نخست باید شماره موبایل‌تان را وارد کنید تا کد فعال‌سازی برایتان ارسال شود، سپس مخاطبان دفترچه تلفن‌تان به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۸۱۴۳۴۵

با انتخاب هر مخاطب می‌توانید ضمن چت رایگان، تماس صوتی نیز برقرار کنید که به گفته سازنده، امنیت بالایی دارد و کاملا غیرقابل شنود است. برای اثبات این ادعا حین برقراری تماس با فرد موردنظر یک عبارت دو کلمه‌ای روی نمایشگر در هر تماس به نمایش درمی‌آید که شما باید کلمه اول و دریافت‌کننده مکالمه باید کلمه دوم را بگوید تا تماس وصل شود. گفتنی است این اپلیکیشن در سیستم‌عامل اندروید با عنوان RedPhone منتشر شده است.

ویرایشگر حرفه‌ای شوید

چه به عکاسی علاقه‌مند باشید چه نباشید، حتما تاکنون بارها با گوشی‌تان عکس انداخته و فیلترهای رنگی روی آن اعمال کرده‌اید. اگر تا پیش از این از اپ‌های دیگری برای این کار استفاده می‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم آنها را کنار بگذارید و فقط از Polarr استفاده کنید. این اپ قابلیت‌هایی فراتر از یک ویرایشگر ساده عکس را به رایگان در اختیارتان می‌گذارد و برخی آن را با لایت‌روم ادوبی مقایسه می‌کنند. با ورود به اپ در سمت چپ صفحه، تعدادی فیلتر به ‌صورت نواری قرار گرفته‌ است و در سمت راست می‌توانید هر یک از فیلترها را تغییر رنگ بدهید و به ابزارهای دیگری مانند curves دسترسی پیدا کنید. اپلیکیشن، ابزار بازگشت به عقب دارد و می‌توانید بی‌نهایت اکشن را غیرفعال کنید و حتی امکان ذخیره اکشن‌هایتان هم وجود دارد. خدمات‌دهی این اپ، پیش از این در وب‌سایت آن به ‌صورت آنلاین در دسترس بود؛ اما با عرضه این برنامه که فقط سه مگابایت حجم دارد، اکنون می‌توانید آن را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید. اپ پولار با حجم بسیار پایین و قابلیت‌های بی‌نظیر، یکی از عجایب اپ استور به شمار می‌رود.

به آن طرف آب برسید

رسیدن به آن طرف آب همیشه با خطراتی همراه است و باید حواس را جمع کرد. این درونمایه بازی گوزن جنگلی (Jungle Moose) است که توانسته در میان بازی‌های برتر اپ استور قرار بگیرد. داستان بازی کاملا ساده است: یک گوزن غول‌پیکر آبی رنگ وجود دارد که ناگهان درون آب رودخانه می‌پرد؛ اما آن‌قدر تنبل است که به این راحتی‌ها تکان نمی‌خورد.

وظیفه شما در این بازی این است که گوزن را از این سمت رودخانه به آن سمت برسانید، اما چگونه؟ ماهی‌های گوشتخوار وحشی درون آب وجود دارند که هیچ چیز سرشان نمی‌شود و به رغم جثه بسیار کوچکشان می‌توانند گوزن تنبل را تکه‌تکه کنند؛ بنابراین باید ماهی‌ها را یکی یکی یا چندتایی روی شاخ گوزن پرتاب کنید.

با این کار ماهی‌ها با برخورد به شاخ از بین می‌روند و گوزن هیکلی نیز تحریک می‌شود تا خود را بجنباند و به آن طرف آب برسد. به مرور ماهی‌ها وحشی‌تر و زیادتر می‌شوند و با به دست آوردن شاخ‌های برنده‌تر باید به پیشروی خود ادامه دهید.

اشتراک‌گذاری لحظات خوب

حتما برایتان پیش آمده به مراسمی مانند عروسی رفته و تعداد زیادی عکس از شما انداخته باشند؛ اما پس از پایان مراسم هیچ گاه نتوانسته‌اید عکس‌ها را بگیرید. در این شرایط عکاس معمولا قول می‌دهد عکس‌ها را ارسال می‌کند، اما کمتر پیش می‌آید ارسال عکس‌ها در ذهن کسی بماند. خب برای جلوگیری از این شرایط، اگر عکاس از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و اهل تلفن هوشمند است، پیشنهادمان استفاده از Moments، اپلیکیشن جدید فیسبوک است که به همین منظور ساخته شده و می‌توانید عکس‌های یک مراسم را به آسانی با دیگران به اشتراک بگذارید.

محیط برنامه و رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده و برای استفاده از آن باید در فیسبوک عضو باشید. پس از ورود با حساب کاربری فیسبوک‌تان، اپ به‌صورت خودکار عکس‌های آلبوم گوشی‌تان را بر اساس تاریخ و چهره افراد مشابه در یک تصویر دسته‌بندی می‌کند و می‌توانید هر پوشه دسته‌بندی شده را با هر یک از دوستان‌تان در فیسبوک به اشتراک بگذارید. دوست‌تان برای دریافت عکس‌ها باید مومنتز را روی دستگاه خود نصب کرده باشد.

فرهنگ لغت جیبی

دیکشنری یکی از ابزارهای بسیار کاربردی است که به درد هر کسی می‌خورد، بخصوص اگر با زبان انگلیسی سروکار داشته باشید. به این منظور یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود Fastdic است که رایگان برای هر دو پلتفرم اندروید و آی.او.اس منتشر شده است و توانسته منتخب کاربران شود. به گفته سازنده، در این اپلیکیشن بیش از صدهزار مدخل و 4000 جمله مثال وجود دارد، اما محیط برنامه کاملا ساده و خلوت است؛ با ورود به آن با یک باکس سفیدرنگ مواجه می‌شوید که می‌توانید لغت‌تان را درون آن تایپ کنید. قابلیت سودمند فست‌دیک در این است که دو زبانه بوده و کاملا هوشمند با تایپ به فارسی یا انگلیسی زبان را تشخیص داده و در صورت موجود بودن کلمه آن را معنی می‌کند. غیر از معنی هر لغت، آوانگاری تلفظ و نقش دستوری نیز نشان داده می‌شود و می‌توانید تلفظ واژه را به دو لهجه بریتانیایی یا آمریکایی گوش کنید. البته برای تلفظ، به اتصال اینترنتی نیاز است. واژه‌های جستجو شده را می‌توانید به فهرست لغات برگزیده درون اپلیکیشن اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها