اشرف‌ غنی رئیس‌جمهور افغانستان با انتشار پیام ویدئویی به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پناهنده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بواسطه دستور ایشان جهت ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۱۰۵۷۷
قدردانی رئیس‌ جمهور افغانستان از رهبر معظم انقلاب

در این پیام با اشاره به سفر غنی به تهران آمده است: هر دو طرف به توافق رسیدیم که برای بررسی امور مهاجرین، کمیته مشترکی ایجاد گردد. این کمیته در ایران روی مشکلات مهاجرین افغان کار خواهد کرد.

اشرف غنی در این پیام افزوده است: من از رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم که فرمان دادند تا کودکان مهاجر افغان حق ورود به مدارس آن کشور را داشته باشند. برای برگشت داوطلبانه مهاجرین، تمدید مدت اقامت و دریافت جواز کار، با طرف ایرانی در ارتباط هستیم تا به توافق برسیم.

بر اساس این گزارش حدود یک ماه قبل، رهبر معظم انقلاب دستور دادند که هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ثبت‌نام شوند.

گفت‌وگوی رئیس دستگاه قضا، امشب

رئیس دستگاه قضا، امشب ساعت 22:45 در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با مردم سخن می‌گوید.حسن رحیمی، مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه با اعلام این خبر گفت: رئیس قوه قضاییه در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، سیاست‌ها، برنامه‌ها، اهداف، اقدامات و عملکرد یک سال گذشته قوه‌ قضاییه را تشریح می‌کند.

کمک به سیل‌زدگان تایلند با هدف ضربه به ایران

یکی از اسناد فاش‌شده ‌«ارتش سایبری یمن» از وزارت خارجه عربستان حاکی از آن است که این کشور با پوشش کمک به سیل‌زدگان تایلندی دست به تحرکاتی برای تبلیغ علیه ایران زده است.

به گزارش فارس، سند مذکور به شماره «22196» و به تاریخ «1430.5.1» هـ.ق (5 آوریل 2011) است و از طرف قائم مقام وزارت امور اقتصادی و فرهنگی عربستان به وزیر این کشور با عنوان درخواست کمک تایلند به سیل زدگان این کشور نوشته شده است.در سند مذکور آمده است: سفارت عربستان در بانکوک با ارسال ایمیلی اعلام کرده است که در خلال چند روز گذشته در نتیجه افت شدید دما که از چین آمده، تایلند شاهد سیل‌های بی‌سابقه و وحشتناکی بوده به نحوی که تا کنون 15 نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر ناپدید شده‌اند. همچنین 8 استان «منطقه تخریب شده» اعلام شده است.اما نکته قابل توجه در این سند بخش پایانی آن است که در آن آمده: «سفارت، کمک مستقیم به آسیب‌دیدگان مسلمان تایلندی با پوشش رسانه‌ای را برای تاثیر بر مسلمانان مفید می‌داند، ضمن این‌که فرصت خوبی برای تنگ کردن عرصه بر دولت ایران برای کاستن از نفوذ شیعی آن است زیرا این کشور فعالیت گسترده‌ای در جنوب تایلند دارد.»

بر اساس این گزارش، در خط پایانی سند مذکور نیز تاکید شده برای «کم شدن از نفوذ ایران و نیز کاسته شدن از درد و رنج مردم » با تقاضای فوق موافقت شود.

سفر هیات دانشگاهی آمریکا به ایران در سکوت خبری

پایگاه اینترنتی مرکز توسعه بین‌المللی دانشگاه ایالتی بال آمریکا اعلام کرد هیاتی از نمایندگان آموزش عالی آمریکا در روزهای ششم تا دوازدهم ژوئن (16تا 22خرداد) از ایران دیدن کردند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس بیانیه این پایگاه این دیدار به منظور افزایش همکاری دانشگاهی آمریکا و ایران بین نمایندگان دانشگاه‌های بال، پیتزفِر کالج، راتگِرز، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایالتی وین با اعضای هیات علمی سیزده دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در تهران، شیراز و اصفهان انجام شده است .خبر سفرهیات دانشگاهی آمریکا به ایران بعد از چند روز از بازگشت آنها به آمریکا در حالی منتشر می‌شود که دیدارهای این هیات با نمایندگان دانشگاه‌های ایران در مدت یک هفته حضورشان در ایران در سکوت خبری رسانه‌ها واعلام بی خبری مسئولان وزارت علوم درباره این سفر روی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها