خبرگزاری رویترز جزئیات تازه‌ای از حمله سایبری به سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 منتشر کرده و نوشته است: تحقیقات بیشتر درباره حمله سایبری به هتل‌های میزبان مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد ویروس‌های مورد استفاده در این حمله، از اعتبارنامه‌های دیجیتالی به سرقت رفته از شرکت «فاکس‌کان»، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان، سوءاستفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۹۰۱۱
ویروس «دوگو» علیه مذاکرات

به گزارش فارس، شرکت امنیتی «کاسپرسکی» اعلام کرد که تحقیقات نشان داده‌اند ویروس «دوگو» با استفاده از یک اعتبارنامه دیجیتالی از شرکت «فاکس کان» مسیر ترافیک رایانه‌ای را منحرف کرده است.

چرا نام بقایی رسانه‌ای شد؟

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در مورد برخی اظهارات مبنی بر غیرقانونی بودن اعلام نام بقایی معاون رئیس‌جمهور سابق کشورمان به‌عنوان متهم بازداشتی به مهر گفت: در ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوبه سال ۱۳۷۸ آمده است که محاکمات دادگاه علنی است، بجز مواردی مانند اعمال منافی عفت و جرایمی که برخلاف اخلاق حسنه است؛ امور خانوادگی یا دعاوی خصوصی به درخواست طرفین و مواردی که علنی بودن محاکمه مخل امنیت یا احساسات مذهبی باشد. در تبصره این ماده قانونی که در سال ۱۳۸۵ اصلاح شد، آمده: منظور از علنی بودن محاکمه، عدم ایجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسیدگی است. خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه‌کرده و بدون ذکر نام یا مشخصاتی که معرف هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی شاکی و مشتکی‌عنه باشد، منتشر کنند. تخلف از قسمت اخیر این تبصره در حکم افتراست.

او ادامه داد: آیا این تبصره می‌گوید یعنی اگر فردی بازداشت شد، بگوییم بازداشت نشده است؟ یا مثلا نامش را نگوییم؟ اگر خبرنگاری سوال کند آیا آقای بقایی یا آقای رحیمی بازداشت شد، نباید پاسخ دهیم؟ در نشست‌های خبری اگر خبرنگاری سوال کرده باشد آیا فلان مدیر یا فرد به این اتهام بازداشت شده است، من در پاسخ گفته‌ام از بیان جزئیات به دلایل قانونی معذورم تا حکم قطعی شود؛ چون نام فرد با اتهام گفته شده است، اما اگر پرسش شود فلان فرد مثلا آقای سیاسی در پرسپولیس بازداشت شده است؟ پاسخ خواهم داد، بله این فرد بازداشت شده، چون خبرنگار به اتهام اشاره نکرده است.

«یکتا» فهرست انتخاباتی نمی‌دهد

به دنبال اعلام حضور جبهه یکتا متشکل از مدیران ارشد دولت قبل، کمتر از 9 ماه مانده به انتخابات مجلس دهم، مسعود زریبافان، عضو هیات مؤسس جبهه یکتا با بیان این‌که این جبهه از دو سال قبل کار خود را آغاز کرده است،‌ گفت: ما قصد دادن فهرست در انتخابات را نداریم و اگر کسی بخواهد از این جبهه نامزد شود، می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد.

وی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: جبهه یکتا برای انتخابات ایجاد نشده و برای کار گفتمانی و عملیاتی کردن گفتمان انقلاب، امام(ره) و رهبری تشکیل شده است.

تغییر 80 درصدی مواضع هاشمی

عباس عبدی، چهره شاخص سیاسی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که «آقای هاشمی گفته‌اند: من عوض نشده‌ام، بلکه آنها (اعم از موافق و مخالف) عوض شده‌اند و برخی نیز گفته‌اند 50 درصد حرف ایشان درست است، نظر شما چیست؟» اظهار کرد: به نظر می‌رسد هر دو طرف درست می‌گویند، آنان که معتقدند آقای هاشمی تغییر کرده براساس استنباط از گفتارش و موضعگیری ایشان نسبت به دیگران قضاوت می‌کنند که در این صورت نه‌تنها 50 درصد که بالای 80 درصد تغییر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها