جام جم نوا: کامران رسولزاده و مورات ککیلی خواننده ترکیه ای در شب موسیقی ایران و ترکیه در شهر استانبول به روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۸۰۹۸۹۲
کنسرت مشترک خواننده ایرانی و خواننده ترک/عکس

کامران رسول‌زاده در خصوص این رویداد بین‌المللی گفت: موسیقی زبان مشترک ملت‌هاست. من همواره در تلاش بوده‌ام که موسیقی وطنم که یکی از عمیق‌ترین و پرمحتواترین موسیقی‌های جهان است را به مردم دنیا معرفی کنم. کنسرت مشترک من و مورات می‌تواند نقطه‌ی عطفی در آغاز مناسبات درست و اصولی این قبیل حرکات باشد.

وی در ادامه افزود: برگزاری این کنسرت که باحمایت و یاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد میسر شده است، اتفاقی‌ست که بی‌شک در تاریخ موسیقی ایران ثبت خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با اجرایی درخور فرهنگ ایرانی، رضایت مخاطبان ایرانی و ترک این کنسرت را جلب کنیم.

مورات ککیلی که پیش از این قرار بود به بهانه‌ی جشنواره مقاومت با رسول‌زاده در تهران به اجرای موسیقی با این خواننده بپردازد، در این کنسرت قطعاتی را مشترکا با کامران خواهد خواند.

مورات ککیلی درباره ی آشنایی با این خواننده و همکاری با وی گفت: چند سال پیش شخصی٬ که بعدها فهمیدم نامش کامران رسولزاده است و در ایران ترانه سرا و خواننده است٬ برای من نسخه فارسی ترانه معروف "همین امشب می‌میرم" را فرستاد و همین موجب آشنایی من با موسیقی ایران شد. بعد از شنیدن این آهنگ موافقت خودم را با استفاده از ملودی آهنگم اعلام کردم و در نهایت محصول کار ترانه ای به نام "همین امشب می‌میرم" شد. کامران ترانه سرایی و خوانندگی کرده بود و من خیلی پسندیدم و همین مسئله باعث شد ما با همدیگر یکی٬ دو بار در ترکیه دیدار کنیم و این دیدار در نهایت به یک دوستی عمیق و خوب رسید. در یکی از این دیدارها کامران برای من نمونه کاملی از موسیقی ایران را به عنوان هدیه آورده بود که انجمن موسیقی ایران آن را تهیه کرده بود و من این مجموعه را گوش دادم و معتقدم موسیقی ایران قابلیتهای بالایی دارد و آثار ارزشمندی در این چند ساله در ایران منتشر شده که نشان از سابقه طولانی ایران در موسیقی دارد.

سالن کنگره خلیج که در مرکز استانبول قرار دارد، با بیش از سه هزار نفر یکی از مدرن‌ترین و مجلل‌ترین سالن های اجرا در اروپاست که سالانه هنرمندهای تراز اول در آن به اجرای موسیقی می‌پردازند.

این کنسرت که با صدور مجوز رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ترشاد اسلامی و به تهیه کنندگی بحش خصوصی به سامان خواهد رسید، نخستین اجرای مشترک یک خواننده ی ایرانی و یک خواننده ی ترک زبان است که به زودی در استانبول به روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها