اخوان بهابادی:

فناوری تلویزیون در مسیر تحول

دکتر اخوان بهابادی، قائم‌مقام سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین گفت: اجرای پروژه ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر IPTV و دیگر استانداردهای مبتنی بر اینترنت و شبکه از اولویت‌های سازمان صداوسیماست.
کد خبر: ۸۰۸۴۹۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه پژوهش‌های راهبردی رسانه، نشست علمی با عنوان «آینده تلویزیون در ایران» با حضور دکتر اخوان بهابادی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین، دکتر عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار، مهندس عسگری ساری رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین، مهندس حاج الفخانی مدیرکل رسانه‌های نوین ترکیبی و جمعی از مدیران، پژوهشگران، برنامه‌سازان و کارشناسان فنی سازمان روز یکشنبه برگزار شد.

در این نشست، دکتر اخوان بهابادی با توصیف فضای حاکم بر تعامل و همگرایی حوزه برودکست و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا، مزایای متنوع بهره‌گیری سازمان صداوسیما را از فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین با اشاره به سلسله نشست‌ها و مطالعات متنوع صورت‌گرفته در مورد آینده‌پژوهی رسانه، اجرای پروژه ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر IPTV و دیگر استانداردهای مبتنی بر اینترنت و شبکه را از اولویت‌های سازمان صداوسیما با توجه به خدمات گسترده صوتی و تصویری این سرویس دانست و به تشریح اقدامات قانونی، حقوقی و محتوایی صورت گرفته در‌ این زمینه پرداخت.

وی ضمن تاکید بر ایجاد آمادگی لازم برای این تحول بزرگ در سازمان صداوسیما گفت: مفاهیم موجود در این سرویس بسیار متفاوت با مفاهیم حاکم بر رادیو‌ تلویزیون سنتی است و به همین منظور، به بازتعریف و مطالعه در مورد مأموریت‌های جدید، شرح خدمات و حتی ساختار‌های جدید نیازمند است.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار نیز در این نشست به تبیین تحولات شگرف در حوزه ‌ارتباطات و فناوری رسانه پرداخت و اظهار کرد: سپهر رسانه‌ای، آینده تلویزیون در سایه‌ همین تحولات، دچار تغییرات جدی شده است. وی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار در زمینه ‌آینده‌پژوهی رسانه حول محور آینده تلویزیون اشاره و ابراز امیدواری کرد این مرکز در آینده نزدیک برآیند نشست‌ها و مجموع مقالات مرتبط با این موضوع را منتشر سازد.

در ادامه این نشست، مهندس عسگری ساری با برشمردن مسائل حقوقی و سیاستگذاری، مساله حقوق مؤلف، نوع ارائه محتوا و جذب، نگهداشت و کسب رضایت مخاطبان از IPTV، فرصت‌های بسیار پیش رو در این زمینه را برشمرد و افزود: در جهت اعتلای سازمان صدا و سیما، برگزاری نشست‌های مختلف علمی و فنی در این خصوص ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها