جام جم ورزشی: سال 1386 ناصر حجازی بعد از 8 سال دوباره به عنوان سرمربی به استقلال برگشت.
کد خبر: ۸۰۷۴۱۷
ناگفته‌هایی از شب برکناری ناصر حجازی

علی فتح‌الله‌زاده حجازی را با سلام و صلوات به تیمش آورد. اگرچه از همان ابتدای آوردن ناصرخان، او منتقدان زیادی داشت و بسیاری اعتقاد داشتند عصر مربیگری حجازی در استقلال گذشته و بهتر است این چهره محبوب در سمت دیگری به کار گرفته شود اما فتح‌الله‌زاده با هیات‌مدیره‌ای که ترکیبش را بیشتر نزدیکان به محمد علی‌آبادی تشکیل می‌دادند، تصمیم گرفت تیم را در اختیار حجازی قرار دهد.

اما دیری نپایید که با چند نتیجه ناکام، تیمی که هم منصوریان را داشت، هم مجیدی، هم پژمان منتظری و خیلی از ستاره‌های دیگر، وارد بحران شد. استقلال حجازی که هافبک دفاعی نداشت اما تا دلتان بخواهد تماشاگر داشت، با چند باخت جولانگاهی شد برای شعار علیه مرد محبوب آبی‌ها.

هرچه تعداد تماشاگران تیم کمتر می‌شد، فضای سکوها تلخ‌تر می‌شد. هیات‌مدیره‌ای هم که حجازی تنها کار مفیدشان را خوردن چلوکباب می‌دانست، شروع کردند به انتقاد از کادر فنی. بیکار بودن امیر قلعه‌نویی هم مزید بر علت بود تا فشارها بر این مربی بیشتر شود. افکار عمومی که آخرین بار با قلعه‌نویی قهرمان شده بود، حالا دیگر بعد از یک سال از یاد برده بود او در مقام رئیس سازمان فوتبال استقلال در ارسال لیست آسیایی استقلال موفق عمل نکرد تا تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود؛ همان سالی که قلعه‌نویی گفته بود در صورت دیرکرد، جریمه ارسال لیست را می‌پردازند اما AFC حذفشان کرد.

حجازی زیر این فشار اما با همان یک‌دندگی ویژه خود، ادامه داد و حاضر به استعفاء نشد. او ماند تا هفته‌های میانی لیگ که هیات‌مدیره به میدانداری یک جوان نزدیک به دفتر محمد علی‌آبادی دوره افتاد تا برکنارش کند. نفریه تلاش زیادی داشت برای کنار گذاشتن حجازی و سرانجام در هفته چهاردهم موفق به این کار شد. هیات‌مدیره 5 نفره آبی‌ها به دنبال گذر از حجازی و آوردن قلعه‌نویی بودند اما ناگهان اتفاقی در جلسه هیات‌مدیره همه چیز را عوض کرد. چهار بازیکن سرشناس آبی‌ها با حضور در دفتر علی فتح‌الله‌زاده، آن هم ساعتی قبل از تصمیم‌گیری نهایی، برای حفظ حرمت ناصر حجازی، پرونده حضور قلعه‌نویی در استقلال را بستند.

علی فتح‌الله‌زاده یک بار ضمنی در این‌باره گفته بود: حضور منصوریان و دوستانش در اینکه مصمم شویم و اصرارمان برای ماندن حجازی در تیم بیشتر شود موثر بود. به همین دلیل هم ما از فیروز کریمی در پست سرمربیگری استفاده کردیم.

آن شب بازیکنان معترض استقلال به تصمیم باشگاه، برنامه ارائه‌شده از سوی قلعه‌نویی را با خود از باشگاه بردند تا هیات‌مدیره تنها یک گزینه برای رسیدگی داشته باشد. فتح‌الله‌زاده بعدها همیشه با افتخار از این گفت که آن شب زیر بار فشار سازمان ورزش وقت برای خانه‌نشینی حجازی نرفت و چند ماه بعد برای همین اصرارش خانه‌نشین شد!

نفریه و دوستانش می‌خواستند قلعه‌نویی بیاید و حجازی به کلی از این تیم برود اما آن فشار سبب شد حجازی اخراج نشود و مدیر تیم باشد؛ پستی تشریفاتی که اقلا حرمت این مرد محبوب را حفظ می‌کرد. هر چند آن شب، آخرین حضور رسمی اسطوره استقلالی‌ها روی نیمکت این تیم بود و بعد هم سرطان از راه رسید و طاووس زیبای استقلال را با خود برد. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها