بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت 100 توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم .
کد خبر: ۸۰۷۱۹۲

***

این روزها خوشبوکننده‌های هوا یکی از پرطرفدارترین محصولات به حساب می‌آیند که در انواع و اقسام مختلف و رایحه‌های متنوع به فروش می‌رسد. البته کاربرد آنها در تابستان بیشتر است چون بوی نامطبوعی را که بعد از روشن کردن برخی کولرهای آبی ایجاد می‌شود، از بین می‌برد. متاسفانه استفاده مداوم از آنها سلامت افراد را تهدید می‌کند. بر اساس بررسی‌های پژوهشگران استرالیایی استفاده مداوم از خوشبوکننده‌های شیمیایی نه‌تنها احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را تا 40درصد افزایش می‌دهد بلکه به واسطه ترکیبات خطرناکی که دارد زمینه بروز سرطان را فراهم می‌کند. به همین دلیل هم استفاده از آنها می‌تواند یکی از عواملی باشد که جلوی صد ساله‌شدنتان را می‌گیرد.

به طبیعت سلام کن

متخصصان توصیه می‌کنند به جای انواع شیمیایی از اسپری‌های خوشبوکننده هوا آن هم از نوع دست‌ساز و طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید مقداری پوست پرتقال تازه یا خشک شده را با کمی پودر دارچین و آب مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل پیدا کند. حالا این خمیر نرم را داخل یک ظرف کوچک نسوز قرار دهید و روی حرارت ملایم مثل یک هیتر کوچک بگذارید تا عطر خوش دارچین پرتقالی در فضا پخش شود. حتی می‌توانید روی گلوله‌های پنبه‌های آرایشی چند قطره عصاره وانیل بریزید و آنها را در نقاط مختلف خانه جاسازی کنید تا بوی وانیل، بوهای نامطبوع را از بین ببرد. اگر هم مهمان داشته باشید باید سراغ یک نسخه جادویی بروید. نیم ساعت پیش از ورود مهمان‌ها چند قطره عصاره بابونه و نعنای هندی را داخل یک لیوان آب در حال جوش بریزید و بعد از یک تا دو دقیقه این خوشبوکننده را از روی حرارت بردارید و بعد از کمی خنک شدن داخل آبپاش بریزید و آن را در هوا اسپری کنید.

عطر خانگی بسازید

یادتان باشد فقط اسپری‌های خوشبوکننده هوا نیستند که به سلامت شما آسیب می‌رساند بلکه انواع عطر و لوسیون و مام و اسپری بدن هم ممکن است مضر باشد، بویژه برای افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری‌های تنفسی دارند. از طرفی هر چه تعداد دفعات استفاده و مدت تماس با این‌ محصولات آرایشی، بهداشتی، شیمیایی بیشتر باشد، خطرات و عوارض ایجاد شده هم افزایش خواهد یافت.

پس اگر به فکر سلامت و البته طول عمرتان هستید باید سراغ انواع طبیعی بروید. مثلا پاشیدن پودر برگ تازه خشک شده گیاه «مورد» روی پوست بویژه ناحیه زیر بغل و کشاله ران‌ها و همچنین شست‌وشوی هفتگی بدن با آب دمکرده غلیط این گیاه، هم تعریق زیاد را کنترل می‌کند و هم اسانس معطر آن باعث خوشبویی بدن می‌شود. برای تهیه یک لوسیون گیاهی هم کافی است 5 تا 10 قطره از اسانس بهار نارنج را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون بدون بو ترکیب کنید و آن را روی پوستتان بمالید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها