در پانزدهمین جشن سینمایی حافظ از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند، کارگردان تلویزیون و سینما تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۶۴۸

به گزارش جام‌جم، پیشتر و در دوره‌های قبلی جشن حافظ، هنرمندانی چون سعید پورصمیمی، نعمت حقیقی و مسعود کیمیایی، ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، حمیده خیرآبادی، مهدی فتحی، ناصر تهماسب، عزت‌الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، منوچهر اسماعیلی، سعید راد و عبدالله اسکندری، جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرده بودند.

مرضیه برومند، متولد خرداد 1330 و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او کارش را با بازیگری در تئاتر شروع کرد و بعد به تلویزیون رفت و از سال 1347 در تلویزیون عروسک‌گردانی و بازیگری را تجربه کرد. اولین حضورش در سینما به بازی در فیلم «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی (1353) برمی‌گردد. بعد از انقلاب کارگردانی را با کارهای تلویزیونی عروسکی در دهه 60 شروع کرد و مجموعه مدرسه موش‌های او به قدری با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد که به تولید فیلم سینمایی هم انجامید. برومند در دهه 70 چند سریال محبوب دیگر نیز همچون آرایشگاه زیبا ساخت که باز هم با استقبال مردم روبه‌رو شد.

فیلم‌های موفق شهر موش‌ها2، الو الو من جوجوام، مربای شیرین و سریال‌های هتل، آب پریا و قصه‌های تا به تا (زی زی گولو)، برخی از ساخته‌های دیگر او هستند.

جشن سینمایی حافظ 26 خرداد برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها