مرد پاکستانی هنگام آزمایش اسلحه اتوماتیک خود به صورت ناگهانی گلوله ای شلیک کرد که از نزدیک ترین فاصله دو فرزندش گذشت ولی آنها به طرز معجزه آسایی آسیب ندیدند.
کد خبر: ۸۰۴۴۲۶
پدر بی فکر و خوش شانسی بچه ها

این مرد پاکستانی بعد از شلیک گلوله که می توانست به زندگی فرزندانش آسیب برساند ، با خونسردی کامل به کار خود برای بازکردن اسلحه ادامه داد.

اکنون پاکستانی ها به پدیده ای به نام فرهنگ سلاح روبه رو هستند و در بسیاری از شهرهای پاکستان سلاح در اکثر مغازه‌ها به فروش می‌رسد. در شهر کوچک دره آدم خل در۴۰ کیلومتری جنوب پیشاور، تعداد زیادی از مردم در تولید سلاح دست دارند و این شهر به نوعی به نقاط دیگر پاکستان سلاح صادر می‌کند.

بعضی از این سلاح‌های انبوه به منطقه بلوچستان از استان‌های جنوب غربی پاکستان، راه پیدا کرده‌اند. در منطقه بلوچستان از سال ۲۰۰۵ درگیری‌های شدیدی میان قبایل ضد دولتی و نیروهای دولتی وجود دارد.

دیگر بخش‌های پاکستان هم از این همه سلاحی که در مناطق مرزی وجود دارد بی‌نصیب نمانده‌است. آمار نشان می‌دهد که در این کشور بیش از ۲۰ میلیون سلاح کوچک وجود دارد که بیش از نیمی از آن قاچاق و غیرقانونی است.

در این کشور حتی در مراسم جشن و شادمانی مانند عروسی‌ها هم صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود. این سنت از سال‌ها پیش و از بعد از حمله شوروی به افغانستان در سال ۱۹۷۹ باب شده‌است.

بخش عمده سلاح‌ها از هر نوع و اندازه ای در دست مردم ، در استان سرحدات شمال غربی پاکستان یافت می شود. به همین دلیل آمار جرم و جنایت در این منطقه بسیار بالاست.

منبع: شبکه العالم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها