پروژه گردشگری آشوراده فعلا متوقف شد

یک مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژه آشوراده به علت مشکلات حقوقی فعلا متوقف است و تاکنون نیز هیچ گونه اقدامی در مورد صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۰۴۱۴۰

این فرد که خواست نامش ذکر نشود در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پروژه تفریحی آشوراده یک تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است که به‌دلیل یک سری مشکلات حقوقی متوقف مانده است.

وی به مساله واگذاری آشوراده و میانکاله از سوی برخی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: به هیچ وجه مساله واگذاری مطرح نبوده و قرار هم نیست چنین اتفاقی بیفتد، یک تفاهم نامه است که در آن اجازه برخی فعالیت‌ها داده خواهد شد مبنی بر این‌که مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی به سازمان محیط‌زیست داده شود، مشکلات حقوقی حل و جواب محیط‌زیست گرفته شود.

وی تاکید کرد: واگذاری دروغ محض است و انحرافی است که در برخی رسانه‌ها مطرح شده است در حالی که در این تفاهم‌نامه به شرایط، ضوابط و الزامات زیست‌محیطی تاکید بسیار شده است و گفته شده به اقداماتی اجازه فعالیت داده می‌شود که سازگار با محیط‌زیست باشد.

این مسئول محیط زیست گفت: باید در نظر داشته باشیم حدود 10 هزار هکتار از میانکاله تغییر کاربری داده شد بود، ویلاسازی و خانه‌سازی در آن انجام شد اما سازمان محیط‌زیست در یک سال گذشته هزاران هکتار از میانکاله را پس گرفت و زمین‌ها را آزاد کرد.

سال 93 تفاهم‌نامه‌ای میان دو سازمان حفاظت محیط‌زیست و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی منعقد شد که بر این اساس مقرر شد بخشی از اشوراده در منطفه حفاظت شده میانکاله به منطقه گردشگری تبدیل شود که این مساله واکنش‌های زیادی را از سوی دوستداران محیط‌زیست به همراه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها