در مسترکلاس جشنواره «فیلم شهر» عنوان شد؛

مسعود کیمیایی: اعتقادی به بازیگردان ندارم

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در حالی امشب با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد که وجود نام بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، فرهاد اصلانی، امیر جعفری و محسن تنابنده در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر و گمانه‌زنی برای این که چه کسانی تندیس‌های بازیگری را به خانه می‌برند، باعث به وجود آمدن شور و هیجانی در ایستگاه آخر این رویداد شده است.
کد خبر: ۸۰۴۱۲۷
ستاره‌های سینمایی، امشب شهر را روشن می‌کنند

به گزارش جام‌جم، زنگ آغاز مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در سالن همایش‌های برج میلاد به صدا درمی‌آید و برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی این رویداد در حضور هنرمندان، اصحاب رسانه، شهردار تهران و برخی دیگر از مسئولان فرهنگی و هنری، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در جشنواره فیلم شهر هم همچون جشنواره فیلم فجر، بیشتر نگاه‌ها به بخش مسابقه سینمای ایران است و علاقه‌مندان سینما بیش از هر چیز دوست دارند از سرنوشت تندیس‌های این بخش مطلع شوند. دلیل این امر هم وجود فیلم‌های جدید و سینماگران شاخص سینمای ایران است که طیف زیادی از سینمادوستان همواره پیگیر اخبار و اطلاعات مخصوص آنها هستند.

پنجمین جشنواره فیلم شهر هم که از چهارشنبه گذشته آغاز شد، پس از حدود یک هفته نمایش فیلم‌ها، نامزدهای بخش‌های مختلف رقابتی خود در سینمای ایران و بین‌الملل را شناخت و حالا فقط همه نگاه‌ها به نظر داورانی همچون امین تارخ، رسول صدرعاملی، احمدرضا معتمدی، محمد خزاعی، مجید رضابالا، محمدحسین حقیقی و عزیزالله حمیدنژاد است که برگزیده‌ها را امشب و در مراسم پایانی انتخاب و معرفی کنند.

معرفی نامزدها

معرفی نامزدها را از بخش بازیگری زن شروع می‌کنیم که نام‌های سرشناسی در آن حضور دارند. در بخش بهترین بازیگران نقش اول زن، مهتاب کرامتی برای بازی در «عصر یخبندان»، پانته‌آ بهرام برای بازی در «بلوک 9 خروجی2»، شیرین یزدان‌بخش برای بازی در «بوسیدن روی ماه»، لیلا زارع برای بازی در «شیفت شب» و آهو خردمند برای بازی در «میهمان داریم»، این بخت را دارند که امشب با دریافت تندیس بهترین بازیگر به خانه بروند.

در میان بهترین بازیگران نقش مکمل زن هم چهره‌های آشنایی به چشم می‌خورند. شبنم مقدمی برای بازی در «امروز»، فرشته صدرعرفایی برای بازی در «حوض نقاشی»، یکتا ناصر برای بازی در «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و الهام کردا برای بازی در «بلوک 9 خروجی2»، نامزدهای این بخش هستند. سحر احمدپور هم دیگر بازیگری است که برای بازی در «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن است.

در بخش بهترین بازیگران نقش اول مرد هم، با نام افراد شناخته شده‌ای روبه‌رو هستیم و هرکدام از آنها شانس خوبی برای دریافت تندیس بهترین بازیگر دارند. پرویز پرستویی برای بازی در «میهمان داریم»، امیر جعفری برای بازی در «بلوک 9 خروجی2»، امیر آقایی برای بازی در «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، فرهاد اصلانی برای بازی در «عصر یخبندان» و ساعد سهیلی برای بازی در «چند متر مکعب عشق»، نامزدهای دریافت جایزه در این بخش هستند.

در بخش بهترین بازیگران نقش مکمل مرد هم، همه نام‌ها آشنا و توانمند هستند. حمیدرضا آذرنگ برای بازی در «بلوک 9 خروجی2»، بابک حمیدیان برای بازی در «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، برزو ارجمند برای بازی در «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و محسن تنابنده برای بازی در «ندارها»، این بخت را دارند که مراسم امشب را با دستانی پر ترک کنند. فرهاد اصلانی هم به خاطر بازی‌اش در «دوران عاشقی»، در این بخش نامزد شده است. او تنها بازیگری است که در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، نامزد دریافت جایزه است و هیچ بعید نیست که داوران، دست‌کم یکی از جایزه‌ها را به او بدهند.

بوسیدن روی ماه ساخته همایون اسعدیان و به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، دوران عاشقی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان، رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری، چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند و به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی و دربند ساخته پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر سماواتی نیز نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره شهر هستند. در بخش کارگردانی هم مصطفی کیایی (خط ویژه)، وحید جلیلوند (چهارشنبه 19 اردیبهشت)، ابوالحسن داوودی (رخ دیوانه)، پرویز شهبازی (دربند)، همایون اسعدیان (بوسیدن روی ماه) و علیرضا رئیسیان (دوران عاشقی)، شانس دریافت جایزه دارند.

با این حال باید منتظر امشب ماند و نتیجه تصمیمات داوران بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره فیلم شهر را دید؛ این‌که آیا شاهد تکرار برخی از نتایج داوری چند دوره اخیر جشنواره فیلم فجر درخصوص فیلم‌های نامزد شده جشنواره شهر، خواهیم بود یا داوران برای پرهیز از جوایز و انتخاب‌های تکراری، دست روی فیلم‌ها و چهره‌های دیگری می‌گذارند؟

علی رستگار / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها