وزیر راه و شهرسازی با اعلام ابلاغ دستورالعمل حساب امانی پیش فروش مسکن گفت: از این پس بانک مسکن و دیگر بانک‌ها می‌توانند در زمینه نظارت بر پیش‌فروش‌های مسکن به مردم خدمات ارائه دهند.
کد خبر: ۷۹۸۸۸۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته افزود: پیش‌فروش‌هایی که در ایران انجام می‌شود به این صورت است که یک نفر کالایی را برای آینده به فروش می‌رساند و این کالا ممکن است مسکن، خودرو و هر چیز دیگری باشد و نظارتی درباره روند تولید و پیشرفت کار وجود نداشت که با ایجاد حساب امانی، بانکی امانتدار پیش‌خریدار می‌شود و بر فرآیند تولید نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: بانک بر فرآیند تولید نظارت خواهد کرد و مبالغ پرداخت شده از پیش خریدار نزد بانک امانت خواهد بود.

آخوندی اظهار کرد: پیش فروشنده نیز از چگونگی پرداخت‌ها مطمئن خواهد شد و پیش خریدار هم خیالش از فرآیند تولید و ساخت مسکن راحت خواهد بود.

وی تاکید کرد : در این زمینه با بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها هماهنگی‌هایی ایجاد شده است و براساس مصوبه هیأت وزیران؛ وزیر راه و شهرسازی مسئول ابلاغ این طرح شد و از این پس بانک مسکن و دیگر بانک‌ها می‌توانند در این زمینه به مردم خدمات ارائه دهند.

افزایش بانک‌های پرداخت‌کننده وام نوسازی بافت‌های فرسوده

از سوی دیگر، معاون وزیر راه و شهرسازی از افزوده شدن بانک مسکن به جمع بانک‌های عامل اعطای تسهیلات بازسازی بافت فرسوده با 5000 سهمیه وام خبر داد.محمدسعید ایزدی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره سهمیه بانک‌های عامل پرداخت وام نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اظهار کرد: این سهمیه‌ها مانند سال قبل است و تنها تفاوت، کاهش هزار وام نوسازی از سهمیه‌های بانک شهر و افزوده شدن هزار سهمیه به بانک اقتصاد نوین است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که امسال بانک مسکن نیز به جمع بانک‌های عامل اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزوده شده است، گفت: این بانک پرداخت 5000 فقره تسهیلات نوسازی را متقبل شده و قرار است هماهنگ‌کننده بانک‌های عامل نیز باشد.

ایزدی افزود : تلاش می‌کنیم بانک‌های عامل تا سالی 300 هزار سهمیه مورد نظر وزارت راه و شهرسازی را به متقاضیان وام نوسازی بافت فرسوده پرداخت کنندکه بر اساس قانون ، برخی دارندگان شرایط خاص مانند زنان سرپرست خانوار، دانه‌های تجمیعی، انبوه‌سازان، تعاونی‌های محلی و ... در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها