مطالعاتی که در کشورمان موازی با دیگر کشورهای دنیا انجام شده نشان می‌دهد 90 درصد سردردهای افراد جامعه را سردردهای میگرنی و تنشی تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۷۸۶۷

امروزه یکی از شایع‌ترین علل بروز سردرد افراد، افزایش استرس و تنش در زندگی و نیز اختلال افسردگی است که منجر به بروز سردرد عصبی یا تنشی می‌شود. سردرد تنشی برخلاف میگرن معمولا با اختلالات بینایی، تهوع و استفراغ همراه نیست. همچنین بر خلاف سردرد میگرنی که با فعالیت بدتر می‌شود، ارتباط سردرد عصبی با فعالیت مشخص نیست.

دکتر محمدحسن پاک‌نژاد، متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: با این که سردرد، گاهی براحتی قابل درمان است، اما گاهی نیاز است که فرد به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه و درمان مناسبی دریافت کند. ساد‌ه‌ترین راه برای تسکین سردرد استفاده از مسکن است. البته اگر مسکن‌ها بیش از حد لازم استفاده شود نه تنها کمکی به بهبود سردرد نمی‌کند بلکه خودش می‌تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل کند و عوارض و صدماتی به دنبال داشته باشد.

وی درباره درمان سردرد با تزریق بوتاکس اظهار کرد: کمیسیون دارو و غذای آمریکا توصیه کرده است از این روش برای درمان سردرد میگرنی و مزمن می‌توان استفاده کرد به شرط این که داروهای مسکن بیش از حد مصرف نشود. البته سردرد ناشی از تزریق بوتاکس در چند ساعت اولیه پس از تزریق کاملا طبیعی است و خود به خود بهبود می‌یابد.

بایدها و نبایدهای دویدن در میانسالی

داشتن فعالیت‌های ورزشی آرام و منظم چون دوچرخه‌سواری در سطوح صاف و نیز دویدن آرام یا پیاده‌روی تند در سنین میانسالی برای حفظ سلامت افراد توصیه می‌شود.

البته باوجود محاسن و فوایدی که دویدن آرام و دوچرخه‌سواری برای سلامت افراد حتی در میانسالی یعنی سنین بین 40 تا 60 سالگی دارد ، ممکن است این فعالیت‌ها مشکلاتی را نیز در این سنین به همراه آورد.

دکتر بهروز توانا، متخصص طب فیزیکی در این باره در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: افراد میانسال برای انجام ورزش‌های هوازی چون دویدن آرام باید ابتدا بدن خود را گرم کنند. همچنین باید از کفش‌های مناسب پیاده‌روی و لباس‌های سبک و نخی هنگام ورزش استفاده کنند. از سوی دیگر، شدت راه‌رفتن فقط باید در حدی باشد که ضربان قلب‌شان کمی بالا برود.

وی تاکید کرد: البته خانم‌ها یا آقایانی که اضافه وزن دارند در کنار این فعالیت‌ها باید رژیم غذایی متعادلی را نیز رعایت کنند. همچنین بهتر است ورزش را از پیاده‌روی در آب شروع کنند تا مفاصل‌شان از حالت تنبلی و خشکی خارج شود و برای پیاده‌روی در خشکی آمادگی پیدا کند. بدون شک در هر شرایطی حتی با وجود دردهای اسکلتی و استخوانی در ناحیه پاها داشتن فعالیت سبک برای میانسالان توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها