دل تو دل میترا نبود. تا چند ساعت دیگر قرار بود به عقد حامد در بیاید. 10 سال انتظار کشیده بود. 10 سال صبر کرده بود و درست در لحظه‌ای که هیچ امیدی نداشت همه چیز درست شد. روزی که حامد و میترا با هم آشنا شدند، نمی‌دانستند اتفاقات زیادی باعث می‌شود این دو عاشق نتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند. آن زمان میترا 18 سال داشت و حامد 19 ساله بود. وقتی تصمیم به ازدواج گرفتند با مخالفت خانواده‌هایشان روبه‌رو شدند. هم پدر و مادر حامد و هم پدر و مادر میترا از همان روزهای اول ساز مخالف را کوک کردند و این ساز 10 سال تمام نواخته شد. تا جایی که میترا و حامد 2 ماه بعد از عقد تصمیم به جدایی گرفتند.
کد خبر: ۷۹۷۷۲۴

حالا میترا و حامد روبه‌روی قاضی دادگاه خانواده نشسته‌اند. آمده‌اند تا برای همیشه به زندگی‌ای که هنوز آن را شروع نکرده‌اند، پایان دهند. قاضی وقتی پرونده آنها را بررسی می‌کند با تعجب می‌پرسد: چرا می‌خواهید بعد از دو ماه از هم جدا شوید؟

میترا پاسخ می‌دهد: 10 سال پیش من و حامد برای اولین بار همدیگر را دیدیم و از همان روز اول عاشق هم شدیم. ما آن زمان تصمیم به ازدواج گرفتیم، ولی خانواده‌هایمان مخالفت کردند. اما من و حامد تسلیم نشدیم و اصرار کردیم. ما آن‌قدر به خانواده‌هایمان اصرار کردیم تا این‌که در نهایت آنها بعد از 3 سال به اجبار ما راضی شدند تا من و حامد با هم ازدواج کنیم. قرار شد من و حامد با هم نامزد شویم تا حامد خدمت سربازی‌اش را تمام کند. وقتی بعد از دو سال سربازی حامد تمام شد ما به فکر تدارک عروسی بودیم. اما در آن مدت خانواده‌هایمان کلی سنگ جلوی پای ما انداختند و مخالفت‌شان از این ازدواج را همیشه بیان می‌کردند. به هر حال همه چیز آماده بود تا من و حامد با هم عروسی کنیم. ولی پدربزرگ حامد فوت کرد و پدر و مادر حامد عروسی را کنسل کردند. آنها گفتند تا سال پدربزرگ حامد نباید ازدواج کنیم. آنها حتی اجازه ندادند من و حامد به عقد هم در بیاییم و بعد از یک‌سال جشن عروسی را برگزار کنیم.

این زن ادامه می‌دهد: همین اتفاق باعث شد ازدواج من و حامد به تعویق بیفتد و ما یک‌سال دیگر هم منتظر ماندیم. بعد از یک‌سال هم هر بار من و حامد می‌خواستیم جشن عروسی‌مان را برگزار کنیم، اتفاقی می‌افتاد و این عروسی کنسل می‌شد. هم من و هم حامد واقعا خسته شده بودیم. دو ماه پیش با خانواده‌هایمان درگیر شدیم و سرانجام به عقد یکدیگر در آمدیم. بعد از آن تدارک مراسم عروسی را دیدیم، ولی باز هم خانواده‌هایمان موضوعی را بهانه کردند و از ما خواستند عروسی را عقب بیندازیم. راستش دیگر خسته شده‌ایم و می‌دانیم اگر با هم ازدواج کنیم باز هم نمی‌توانیم خوشبخت شویم. برای همین تصمیم گرفتیم برای همیشه از هم جدا شویم.

بعد از صحبت‌های این زن قاضی رو به مرد می‌کند و از وی می‌پرسد: نظر تو چیست؟

حامد پاسخ می‌دهد: من هم حرف‌های همسرم را قبول دارم و با وجود این‌که ما عاشق هم هستیم، ولی می‌خواهیم از هم جدا شویم. زندگی ما آینده و عاقبت خوبی ندارد.

وقتی صحبت‌های این زوج به پایان می‌رسد قاضی از آنها می‌خواهد بیشتر فکر کنند و به همین سادگی از هم جدا نشوند. ولی وقتی اصرار این زوج را می‌بیند رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول می‌کند.

نگاه کارشناس

دخالت خانواده‌ها آفت زندگی

دکتر حسن عشایری‌، روان‌شناس: پرونده‌های دادگاه خانواده را که بررسی کنید متوجه می‌شوید که در بیشتر جدایی‌ها دخالت خانواده‌ها بیشترین تاثیر را روی جدایی زوجین گذاشته است. زن و مرد هیچ اختلافی با هم ندارند، زندگیشان پر از عشق و علاقه است و همه چیز برای یک زندگی ایده‌آل آماده است، ولی در این میان دخالت خانواده‌ها اجازه نمی‌دهد این زندگی به یک زندگی ایده‌آل تبدیل شود. بارها دیده شده، زوج‌ها خودشان هیچ مشکلی با هم ندارند و رابطه‌‌شان هم خوب است، اما به دلیل حرف‌های اطرافیان یا سوءتفاهم‌ها با هم دچار مشکل می‌‌شوند یعنی دچار حواشی زندگی می‌شوند. گاهی پدر و مادرها حرف‌های خودشان را می‌‌زنند و هر چقدر هم به آنها گوشزد ‌کنیم، آنها توجهی نکرده و کار خودشان را ادامه می‌‌دهند، اینجاست که باید ضمن احترامی که به پدر و مادر گذاشته می‌شود، زن و شوهر کار خودشان را بکنند و به‌هیچ‌وجه در مورد این حرف‌ها و دخالت‌ها نه فکر کنند و نه حرف بزنند. مساله اصلی زوج‌ها از جایی آغاز می‌‌شود که به ‌دلیل دخالت والدین با هم شروع به جر و بحث می‌کنند. متاسفانه خانواده‌ها دو کلمه دخالت و حمایت را با هم اشتباه می‌گیرند و به بهانه حمایت از فرزندانشان، در زندگی آنها دخالت می‌کنند. واژه زیبای حمایت که همه فرزندان تا آخر عمر به آن احتیاج دارند، در صورت در خواست کمک و راهنمایی فرزندان از والدین به کار می‌رود، اما اگر والدین بدون خواست و رضایت فرزندان، بخواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند، در اینجا کارشناسان کلمه دخالت را به کار می‌برند. همین می‌شود که خیلی از جدایی‌ها رقم می‌خورد و زندگی زن و شوهر به تلخی می‌انجامد.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها