مرضیه افخم ، سخنگوی وزارت خارجه ، ادعاهای برخی مقامات آمریکا تحت عنوان «اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه» را مردود دانست و گفت: بی‌ثباتی منطقه ریشه در دخالت خارجی در امور این منطقه دارد و این عامل نه تنها امنیت و ثبات را در معرض تهدید قرار داده، بلکه مانع شکل‌گیری همکاری عمیق و تعامل قوی و سازنده مبتنی بر منافع متقابل میان کشورهای این حوزه شده است .
کد خبر: ۷۹۷۴۹۹

محکومیت به جرم افشای عملیات علیه ایران

جفری استرلینگ، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به جرم دادن اطلاعات یک عملیات سری برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران به خبرنگار نیویورک تایمز به 3.5 سال زندان محکوم شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دلیل بازداشت او که بین سال‌های 1993 تا 2002 در خدمت سازمان سیا بوده است، انتقال اطلاعات محرمانه به جیمز رایزن، خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در سال‌های 2003 و 2006 است.اطلاعاتی که او به خبرنگار نیویورک تایمز داد، از عملیات خرابکاری سیا در مورد برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌داد.

اصلاحیه مجلس برای پاسخگو شدن وزیر دادگستری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده‌ای از طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری، مسئولان واحدهای مختلف قوه قضاییه را موظف به ارائه مدارک به وزیر دادگستری جهت پاسخگویی به نمایندگان مجلس کردند.

به گزارش مهر، این مصوبه در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی بود که دیروز در دستور کار مجلس قرار گرفت.نمایندگان با اصلاح ماده‌ای از این طرح، مسئولان واحدهای مختلف قوه قضاییه را موظف کردند به منظور پاسخگویی وزیر به سوالات نمایندگان مجلس در ارتباط با روابط قوه قضاییه با قوای دیگر و اجرای مسئولیت‌های مندرج در این قانون، اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار وزیر دادگستری قرار دهند.

پاسخ جهانگیری به انتقادها از نشست حزبی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درباره جلسه‌ای که چندی قبل با برخی اعضای حزب کارگزاران داشت، گفت: این دوستان به‌عنوان دید و بازدید عید آمدند؛ در این حد هم می‌توان گفت جلسه حزبی نبود. یعنی جمعی از دوستان هم‌حزبی ما همچون بقیه شخصیت‌ها و افراد آمدند و محبت کردند و عید را تبریک گفتند. خود به خود چند سوال نیز مطرح کردند و من هم نظرات شخصی خود را گفتم.جهانگیری در گفت‌وگو با ایرنا، از فعالیت حزبی بشدت دفاع کرده و گفته است: ما باید از حزب و تحزب حمایت کنیم؛ باید گروه‌هایی باشند به عنوان احزاب رسمی کشور مسئولیت بپذیرند و اگر در زمان مسئولیتشان کشور را بد پیش بردند پاسخگوی عملکردشان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها