دریافت مبالغ میلیونی در قبال آزادی فرد زندانی

دام وکیل قلابی برای خانواده زندانیان

نقشه 2 تبهکار برای فریب خانواده زندانیان

2 مرد که به بهانه آزادی زندانیان از خانواده آنها کلاهبرداری می‌کردند، سرانجام در دام پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۷۹۶۸۲۷
نقشه 2 تبهکار برای فریب خانواده زندانیان

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده هفته گذشته و با شکایت خانواده یک مرد زندانی از مرد کلاهبرداری در دستور کار پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت.

تحقیق از شاکی پرونده نشان می‌داد، پسر وی مدتی پیش به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر توسط پلیس دستگیر شده و با دستور قضایی روانه زندان شده بود. او قصد داشت مقدمات آزادی پسرش را تا زمان محاکمه فراهم کند که در این هنگام با مردی به نام محمود آشنا شده که ادعا می‌کرد به دلیل آشنایانی که در مراجع قضایی دارد می‌تواند پسرش را آزاد کند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، شاکی پس از چند بار ملاقات با آن مرد، مبلغ 112 میلیون تومان به وی پرداخت کرده اما پس از پیگیری پرونده، متوجه شده آن مرد کاری انجام نداده و به طور مرموزی ناپدید شده است.

با تشکیل پرونده قضایی، متهم فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که معلوم شد مشخصات وی با یک متهم سابقه دار که چندی پیش از زندان آزاد شده، مطابقت دارد. بنابراین متهم2 روز پیش در شهر گرگان شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت: مدتی پیش که از زندان آزاد شدم، کلاهبرداری‌هایم را از سر گرفتم. برای اجرای نقشه‌ام سراغ یکی از دوستانم که راننده آژانس بود، رفتم و از او خواستم در این زمینه با من همکاری کند. دوستم به بهانه جا به جایی مسافر مقابل مراجع قضایی و انتظامی می‌رفت و مشتریان را برایم پیدا می‌کرد و من نقشه کلاهبرداری را عملی می‌کردم. پس از هر کلاهبرداری مبلغی به راننده می‌دادم.

با اعتراف این متهم، همدستش نیز در جریان تعقیب پلیسی دستگیر شد و به همدستی با متهم اعتراف کرد.

سرهنگ علی‌اکبر جاویدان، جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

همزمان با آغاز تحقیقات زن جوانی با حضور در پلیس آگاهی و شناسایی متهمان از آنها به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: شوهر وی به دلیل اختلاس در زندان بوده و متهمان به وی قول داده بودند مقدمات آزادی شوهرش را تا روز دادگاه فراهم کنند اما این کار را انجام نداده و با دریافت 5 میلیون تومان پول و سند قطعه زمینی که 70 میلیون تومان ارزش داشت، گریخته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها