دریافت مبالغ میلیونی در قبال آزادی فرد زندانی

دام وکیل قلابی برای خانواده زندانیان

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز از شناسایی و دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و دادن وعده های واهی به خانواده زندانیان و دریافت مبالغ میلیونی در قبال آزادی زندانی، از آنها کلاهبرداری می کرد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۷۰۹
دام وکیل قلابی برای خانواده زندانیان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حبیب الله صادقی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت از دادسرای کرج مبنی بر جعل و کلاهبرداری تحت عنوان وکیل دادگستری پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرونده متهم کلاهبردار مشخص شد که وی تحت عنوان وکیل دادگستری با دادن وعده های واهی به یک خانواده زندانی که همسر آن خانواده به اتهام نگهداری مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده بود قول مساعد داده بود که در قبال دریافت دو میلیارد و یکصد میلیون ریال متهم را آزاد کند.

سرهنگ صادقی اظهار کرد: همسر متهم زندانی با توجه به زمانی که از سوی وکیل قلابی برای آزادی همسرش مقرر شده بود و عدم پاسخگویی او به وعده هایش در قبال آزادی همسرش، از نامبرده شکایت می کند که در بررسی سوابق او مشخص می شود که وی هیچگونه سابقه وکالتی نداشته و جاعل و کلاهبرداری بیش نمی باشد که در گذشته نیز به جرم معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و موسسه حقوقی در تهران، کرج و شهرستان های اطراف بدون اطلاع و هماهنگی قضات و وکلا از موقعیت آنها سوء استفاده کرده و از خانواده متهمان با جرائم سنگین اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کرده است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز گفت: با توجه به حساسیت موضوع دستگیری متهم در دستور کار اداره پشتیبانی عملیاتی پلیس اطلاعات قرار گرفت و در نهایت پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس پلیسی متهم در داخل یک کافی شاپ شناسایی شد.

سرهنگ صادقی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی، پس از محاصره کافی شاپ مورد نظر و رعایت تمامی ملاحظات امنیتی پس از ورد به آن مکان در ابتدا با تهدید و مقاومت وی مواجه شدند اما با عکس العمل سریع و هوشیارانه ماموران نامبرده دستگیر که در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی مدارک جعلی در خصوص قضاوت و وکالت کشف شد.

گفتنی است، متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داركوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
۰
۰
دارش بزنین!

نیازمندی ها