علی شمخانی تحولات منطقه و گفت‌وگوهای هسته‌ای را تجزیه و تحلیل کرد

صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات اخیر منطقه، مساله رقابت منطقه‌ای را تفکری استعماری و مربوط به دوره جاهلیت دانست و تاکید کرد: منطق اسلام این تفکر را نمی‌پذیرد و جمهوری اسلامی ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌ای را نخواهد خورد.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۰

علی شمخانی که صبح دیروز در مراسمی به مناسبت سالروز آزادسازی هویزه در جمع مردم، مسئولان و عشایر استان خوزستان صحبت می‌کرد، افزود: این رویکرد جمهوری اسلامی ایران را در قضیه داعش نیز مشاهده کردیم و فریب داعش‌سازان را نخوردیم و در نهایت ائتلاف ادعایی آنها با مشاهده تضادهای درونی و روشن شدن نیت‌های واقعی تجزیه‌طلبانه و جنگ‌افروزانه رسوا شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از نقش و جایگاه عشایر و اقوام ایرانی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی کشورمان افزود؛ تکثر فرهنگی و قومیتی در کشور موجب شده است فرهنگی بسیار غنی، پرنشاط و بهره‌مند از ظرفیت‌های مختلف داشته باشیم به‌گونه‌ای که هر قومیت به‌عنوان بخشی ارزشمند از پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: در نهادها و قوانین ما نه‌تنها محدودیتی برای اقلیت‌ها و قومیت‌ها پیش‌بینی نشده است بلکه به عنوان فرصت و ظرفیت درنظر گرفته می‌شود در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی بشدت با مذاهب اقلیت بویژه مسلمانان و رنگین‌پوستان برخورد می‌شود.

دریابان شمخانی با اشاره به فتنه طراحی شده از سوی نظام سلطه و ایادی منطقه‌ای آن درخصوص ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوءاستفاده از عناصر خودفروخته؛ هدف آنها را مقابله با آبادانی در منطقه و درگیر کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و جلوگیری از هم‌افزایی و پیشرفت ملت ایران عنوان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تخریب زیرساخت‌های اقتصادی مردم یمن، محاصره اقتصادی و مانع شدن از ارسال دارو را برخلاف احکام و اخلاق اسلامی توصیف و تاکید کرد، جهان اسلام تصمیمات نابخردانه توسط یک خانواده در عربستان را که مورد حمایت آمریکاست، تحمل نخواهند کرد و آنان را به‌خاطر جنایت‌های صورت‌ گرفته وادار به پاسخگویی می‌کنند.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد فداکاری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه هویزه، خاطرنشان کرد: کسانی که در هویزه دفاع می‌کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می‌کردند.

شمخانی اولویت دادن به اهداف متعالی و انگیزه‌های فراتر از قوانین علوم مدیریتی را کار ویژه مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد: خوزستان با مدیریت جهادی حفظ و آزاد شد و با مدیریت و روحیه جهادی نیز ظرفیت‌های آن شکوفا و تبدیل به نگینی درخشان در کشور و منطقه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها