جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

کشف 64 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۲ هزار و ‏۳۳۱‏ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور در نیمه اول اردیبهشت ماه سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۶۳۰
بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

اسدالله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات مواد مخدر در این مدت ۱۲ هزار و ‏۳۳۱‏ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ‏۷۹۰۰ کیلوگرم بوده است که ۶۴ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۳۱۶۹ کیلوگرم حشیش، ‏۷۹۴ کیلوگرم هروئین، ‏۲۲۶ کیلوگرم پیش‌ساز، ‏‏۸۱ کیلوگرم مرفین و ۲۸ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۴۱۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۳۰ کیلوگرم است .

هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۵۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به سه استان کشور است،‌ افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ۳۶۶۶ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ‏‏۲۹ درصد کل کشفیات را شامل می‌شود، پس از آن نیز، استان هرمزگان با ۲۷۴۴ کیلوگرم و کرمان با ۸۰۲ کیلوگرم در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی، در این مدت، ۲۰۱۲ متهم دستگیر شده‌اند که ۱۹۱۵ نفر از آنان مرد و مابقی زن هستند، همچنین در این مدت ۲۹۱ دستگاه خودرو، ۳۶ دستگاه موتور سیکلت، ۱۲ قبضه سلاح توقیف شد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۶ استان کشور مجموعاً ۶۳۰۹ متهم دستگیر شده‌اند. از مجموع متهمان مذکور ۱۵۰ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده، ۱۳۲۹ نفر خرده فروش و ۴۸۲۹ نفر معتاد متجاهر بودند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها