توطئه مثلث آمریکا، عربستان و ترکیه علیه سوریه تشدید شد

آمریکا مربی تروریسم درخاورمیانه

در حمله دیروز جنگنده‌های سعودی 36 زن و مرد بی‌گناه یمنی به شهادت رسیدند

مردم یمن، قربانی جنایت و تروریسم

جنگنده‌های سعودی دیروز یک منزل مسکونی را در استان صعده واقع در شمال یمن و منطقه ذمار در جنوب صنعا هدف قرار دادند که بر اثر آن ۳۶ تن به شهادت رسیدند. براساس گزارش‌های موجود در بین شهدا و زخمی‌ها شماری زن و کودک نیز دیده می‌شوند. روز گذشته عربستان سعودی حملات وحشیانه‌ای را علیه استان صعده و منطقه ذمار ترتیب دادکه درجریان آن صدها نفر کشته و مجروح شدند. هنوز آمار دقیق و تائید‌شده‌ای دراین باره مخابره نشده اما برخی منابع از 400 کشته و 1000 مجروح سخن می‌گویند. حملات دیروز و نیمه‌شب سه‌شنبه به صعده، شدیدترین حملات عربستان به یمن از آغاز حملات به این کشور بوده است.
کد خبر: ۷۹۵۵۴۷

به گزارش المیادین، در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه ذمار واقع در جنوب صنعا پایتخت این کشور 9 تن به شهادت رسیدند که 3 تن از آنها کودک هستند. همچنین در حمله جنگنده‌های سعودی به یک خانواده در منطقه ضحیان در صعده 9 تن از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

روز سه‌شنبه در خبری اعلام شد حوثی‌ها موفق شده‌اند چند خمپاره به شهر نجران عربستان شلیک کنند. این اقدام که برای مقامات سعودی غیرمنتظره بود آنها را کاملا در شوک فرو برده است. در پاسخ به این حمله روز گذشته جنگنده‌های سعودی در 100 حمله‌ هوایی مناطق مسکونی شهر صعده را بمباران کردند. احمد عسیری سخنگوی عملیات عربستان روز سه‌شنبه گفته بود عربستان پاسخ اصابت چند خمپاره به نجران را خواهد داد. گفته می‌شود در حملات دیروز عربستان به صعده یک پایانه پخش فرآورده‌های نفتی در یکی از این حملات منهدم شد. به گزارش المیادین، علاوه بر مرکز فرهنگی در شهر صعده، مدرسه التوحید و یک ساختمان مسکونی در این شهر نیز هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت. برخی خبرها نیز از جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم در حمله هوایی ارتش سعودی به نزدیک یک مرکز فرهنگی در شهر صعده در شمال یمن حکایت دارد.

جنگنده‌های سعودی همچنین 7 بار به منطقه المعلا، فرودگاه عدن و العریش حمله کردند. درگیری‌های پراکنده‌ای نیز در مناطق المرور و الحصب و الزنقل در غرب و منطقه الخمسین در شمال و محله الجمهوری در جنوب شهر تعز روی داد. چند منطقه از شهر عدن نیز شاهد کوچ اجباری ساکنان بعد از چند هفته محاصره و درگیری است. هزاران نفر از ساکنان مناطق ساحلی کریتر و المعلا و التواهی با قایق‌های ماهیگیری به سمت مناطق البریقه و المنصوره رفتند. این درحالی است که مردم یمن از کمبود مواد غذایی و دارو رنج می‌برند و به علت توقف فعالیت شماری از بیمارستان‌ها، بیماری شایع شده است. حملات هوایی عربستان از 6 فروردین گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 2500 نفر در آن کشته شده‌اند. منابع حقوق بشری این کشتار بی‌رحمانه را یک فاجعه انسانی معرفی می‌کنند که در مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد بدون این‌که کشورهای مدعی تمدن و مدافع امنیت جهانی کوچک‌ترین اقدامی در راه متوقف کردن آن کرده باشند.

روز گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که برای مذاکره با مقام‌های دولتی جیبوتی وارد این کشور شده بود با بیان این‌که بشدت نگران وضعیت انسانی در یمن است، گفت با عربستان برای یک آتش‌بس انسان‌دوستانه گفت‌وگو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها