پلیس با دستگیری متهم ردیف دوم 600 میلیون تومان اموال سرقتی را کشف کرد

سارق صرافی‌«عماد» به آمریکا گریخت

طراح نقشه دستبرد به صرافی‌های خیابان منوچهری که با کمک همدستش و به شیوه فیلم‌های هالیوودی به دو صرافی دستبرد زده بود، قبل از کشف راز سرقت، به آمریکا گریخت.
کد خبر: ۷۹۵۴۸۸

به گزارش جام‌جم، سیزدهم فروردین امسال مردی در تماس با پلیس از دستبرد سارقان به صرافی‌اش در حوالی خیابان فردوسی خبر داد. تیمی از ماموران کلانتری 109 بهارستان در محل سرقت حاضر شدند و در بررسی‌های خود دریافتند، دزدان با تخریب دیوار سه ملک در خیابان منوچهری وارد صرافی عماد شده‌اند. دزدان برای ورود به این دو صرافی از دو ملک مخروبه هم استفاده کردند.

دزدان در جریان این سرقت سیستم هشدار صرافی‌ها را از کار انداخته و دستگاه ضبط دوربین‌های مداربسته را سرقت کردند. آنها ابتدا گاوصندوق صرافی نخست را برش داده و زمانی که با گاوصندوق خالی روبه‌رو شدند، تصمیم به دستبرد به صرافی عماد گرفته و با تخریب دیوار واردآن شدند.

آنها سپس اقدام به برش گاوصندوق این صرافی کرده و بیش از 750 میلیون تومان وجه نقد، ارز و سکه‌های طلا و عباسی سرقت کردند. صاحب صرافی روز سیزدهم فروردین پس از بازگشت از مسافرت متوجه این سرقت شد و موضوع را به پلیس گزارش داد.

ماموران پلیس آگاهی تهران پس از بررسی صحنه جرم و تحقیقات از اهالی محل دریافتند، سارقان با محل سرقت آشنا بوده و با اطلاع از سیستم‌های امنیتی و مسیر ورود به صرافی‌ها به آنجا دستبرد زده‌اند. پس از تحقیقات روی این فرضیه ردپای دو مظنون در این سرقت کشف شد، اما یکی از آنها دوازدهم فروردین از کشور خارج شده و دیگر بازنگشته است.

متهم دوم به نام مجتبی سرانجام دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب این سرقت اعتراف کرد و گفت: همدستم که از کشور فرار کرده، مدتی قبل در منطقه منوچهری مغازه‌ای زیرپله داشت و اسکناس‌های نو می‌فروخت. او اطلاعات کاملی از این منطقه داشت و می‌دانست از دو ملک مخروبه پشت صرافی چگونه می‌شود وارد صرافی‌ها شد. پس از بررسی نقشه سرقت، هشتم فروردین دست به کار شدیم. ابتدا قصد دستبرد به صرافی دیگری را داشتیم اما صاحب آنجا هر چه پول، ارز و سکه داشت با خود برده بود. وقتی با گاوصندوق خالی روبه‌رو شدیم، تمام رویای خود را بر باد رفته دیدیم. در یک لحظه تصمیم گرفتیم به صرافی عماد دستبرد بزنیم، برای همین به تخریب دیوار پرداختیم. ساعت 5 و 30 دقیقه صبح نهم فروردین در حال برش میله‌های امنیتی دیوار بودیم که ناگهان صدای آژیر مغازه بلند شد. چند دقیقه بعد نیز گشت کلانتری به آنجا آمد. مطمئن بودیم که دستگیر شده‌ایم، اما ماموران کلانتری با مشاهده کرکره سالم مغازه به موضوع شک نکردند و از محل دور شدند.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که احتمال داشت پلیس به موضوع شک کند، یک روز در مغازه ماندیم و بعد از سرقت محتویات گاوصندوق از محل فرار کردیم. من فقط 80 میلیون تومان گرفتم و بقیه پول‌ها نزد همدستم است. می‌دانستیم به دلیل این‌که صرافی‌ها در مقابل سفارت است آنها در بیرون مغازه دوربین‌های خوبی کار نگذاشته‌اند و این یکی از نقاط قوت ما برای سرقت بود.

دیروز متهم دستگیر شده برای بازسازی صحنه به محل سرقت منتقل شد و در حضور کارآگاهان پلیس آگاهی به تشریح ماجرا پرداخت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه بازسازی صحنه جرم گفت: با اعترافات فرد دستگیر شده ماموران موفق شدند بخشی از اموال سرقتی را در یکی از پاتوق‌های متهم دستگیر شده شناسایی و مبلغ 600 میلیون تومان از وجوه به سرقت رفته را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان اضافه کرد: اقدامات لازم برای دستگیری نفر دوم که به آمریکا گریخته، از طریق پلیس اینترپل در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها