تبارشناسی گفتمان ضد اسلامی در رسانه‌های غربی

2 نامه، ایستاده در برابر امواج اسلام هراسی

اسلام هراسی در کشورهای غربی سوژه تازه ای نیست. اما این موضوع هربار با بهانه های مختلف و عجیب و غریب اوج می گیرد.
کد خبر: ۷۹۵۳۲۵
غذای حلال، بهانه جدید اسلام هراسان

چند روز پیش در استرالیا خبری درمورد کلمه «حلال» بر روی غذاهای متفاوت منتشر شد که به چرایی وجود این کلمه اشاره کرد و با این سوال وارد بحث شد که «آیا مهر حلال بر روی بسته بندی غذاها به تروریسم کمک می کند؟»

این سوال عجیب و غریب از جانب گروه های مختلف ضد اسلامی مطرح شده تا نه تنها به چالش مساله اسلام هراسی پروبال بیشتری بدهند، بلکه عواطف و افکار عمومی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

به عبارت دیگر این موضوع برای مردم این احساس ترس و نگرانی از خرید مواد غذایی حلال را پایه ریزی می کند که مبادا با خرید کالاهای حلال جیب تروریست ها را پر کنند!

با این حال مواد غذایی حلال برای استرالیا از نظر مالی پر منفعت است، همچنین مسلمانان استرالیایی بسیار قانون مدار و نجیب اند و به نظر می رسد اسلام هراسی در این کشور که مهاجران مسلمان زیادی دارد برای دولتی ها خوشایند نیست اما به گفته یک کارشناس سیاسی «هر چه به موضوع نژاد پرستی پرداخته می شود، سفید پوست ها شدیدتر در این باره مقاومت می کنند و دلایل محکم تری برای کارشان می آورند بنابراین این بحث ها و چالش ها مساله ای را حل نمی کند، بلکه چیز جدیدتری به آن اضافه می کند و این روال در مورد غذاهای حلال، مسلمانان و اسلام هراسی نیز صدق می کند.

اظهارات افراد موافق این موضوع، ناراحت کننده تر ازمخالفان است. زیرا این بحث در مورد مسائل مالی و پولی پر منفعت کشور و مراسم ذبح کردن حیوانات نیست بلکه شخصیت و هویت یک مسلمان مطرح است. چرا ما مسلمانان را به عنوان «دیگری» می شناسیم مانند نگاهی که به سیاهان می کنیم. این مشکلات مربوط به ساختار اجتماعی وسیاسی جامعه استرالیا و قدرت مداران آن است.

آیا تا به حال از خود پرسیدیم که ما چه کسی هستیم؟ ما خود را هنوز نمی شناسیم. درحالیکه مدافع حقوق بشر در بیان هستیم، در عمل نژاد پرستیم. به جای اینکه ریشه نژادپرستی را از جا بکنیم، ریشه آن را ریسمانی برای فشار بر گلو های هموطنان استرالیایی تبارمان و سپس مسلمانان می کنیم و فشار می دهیم. با وجود حکومت فعلی، هیچ امیدی برای تغییر نیست بلکه این ریسمان محکم تر می شود.»

دست گذاشتن روی غذای «حلال» آخرین بهانه جدید اسلام هراسان است تا با بهانه کردن این موضوع نامربوط دوباره آزار مسلمانان را این بار در حوزه دیگری آغاز کنند.

موضوع اسلام هراسی در استرالیا بعد از حادثه تروریستی در کافی شاپ توسط یک عنصر تکفیری قدرت بیشتری گرفت تا مسلمانان این کشور بیشتر موجب آزار و اذیت قرار بگیرند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها